Koniec czekania na połączenie z konsultantem; zrobi to za nas nowa aplikacja Google
Google wprowadza na smartfony funkcję „Talk to a Live Representative”. To opcja, dzięki której nie będziemy już wisieć na telefonie, próbując porozmawiać z żywym konsultantem danej firmy.
Każdy doskonale wie, że zgłaszanie usterki telewizji kablowej, czy też reklamowanie w firmie kurierskiej uszkodzonej paczki, stanowi prawdziwą drogę przez mękę. Najpierw musimy przejść przez szereg różnych menu, wybierając w nich opcje dotyczące m.in. tematu rozmowy, a potem wisimy na słuchawce czekając na swoją kolej. Na szczęście Google stworzyło narzędzie, które może nas w tym wyręczyć, oszczędzając mnóstwo czasu.
Nowa aplikacja Google pomoże w komunikacji z konsultantami
W 2020 roku firma opracowała dla smartfonów Pixel aplikację o nazwie Hold for Me, które wykorzystując Asystenta Google, pozwalała uniknąć konieczności czekania w kolejce. Asystent zajmował się tym za nas, informując kiedy zgłosi się żywy asystent, by można było przedstawić mu naszą sprawę.
Teraz koncern z Mountain View, testuje nową wersję tego narzędzia o nazwie „Talk to a Live Representative”. Eksperymentalna funkcja Search Labs, zadzwoni w naszym imieniu do firmy. Następnie przejdzie przez różne menu, poczeka w kolejce, a następnie powiadomi nas, gdy żywy człowiek będzie gotowy do rozmowy. To rozwinięcie wspomnianej wcześniej funkcji Hold for Me, dostępnej tylko dla smartfonów Pixel.
Nowa opcja dostępna jest teraz na niemal każdym telefonie oraz większości komputerów, a jej działanie jest bardzo proste. Gdy będziemy szukać numeru do obsługi klienta danej firmy, pojawi się komunikat „porozmawiaj z przedstawicielem na żywo”. Po kliknięciu na niego, zostaniemy poproszeni o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań dotyczących tematu połączenia.
Następnie system poprosi o nasz numer i to wszystko. Będziemy wówczas otrzymywać SMS’y z aktualizacjami o stanie połączenia, takimi jak czas oczekiwania itp. Gdy przedstawiciel firmy pojawi się już na linii, wówczas Google do nas zadzwoni i będziemy mogli przedstawić mu naszą sprawę.
Należy jednak zaznaczyć, że funkcja na razie jest eksperymentalna, więc jej działanie jest ograniczone. Nie działa z każdym numerem obsługi klienta, a ponadto mogą pojawiać się błędy. Na ten moment opcja obsługuje linie lotnicze, firmy telekomunikacyjne, duże sklepy detaliczne, ubezpieczyczycieli, firmy kurierskie itp.
W tej chwili opcja dostępna jest jedynie dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. Można z niej korzystać tylko za pośrednictwem firmowej platformy Search Lab. Jej użytkownicy mogą uzyskać dostęp do aplikacji na Androida oraz iOS, a także za pośrednictwem przeglądarki Chrome. Google na razie nie ujawniło kiedy aplikacja pojawi się także na innych rynkach.
Technogadżet w liczbach