Kosztuje mniej, niż hamburger a i tak nikt go nie kupuje
Tajwański HTC liczył na to, że stworzonym specjalnie dla Facebooka modelem HTC First podbije rynek użytkowników portali społecznościowych. Przeliczył się, a teraz jest w poważnych tarapatach.
Przypomnę, że HTC First miał być smartfonem skrojonym specjalnie pod użytkowników najpopularniejszego portalu społecznościowego. Dlatego też wyposażono go w mocno zmodyfikowanego Androida, w którym znalazło się wiele funkcji powiązanych z Facebookiem. Telefon przy umowie z operatorem, kosztował 99 dolarów, ale nie znalazł wielu nabywców (sprzedano tylko 15,000 egzemplarzy), więc zdecydowano się na drastyczną obniżkę do 0,99 USD.
Niewiele to pomogło, więc zdecydowano się całkowicie wycofać model ze sprzedaży, ale sprawa zaszła już za daleko i HTC zaczyna tracić ludzi. Pierwszym, który porzucił firmę jest Kouji Kodera, były szef produktu, który odszedł w ubiegłym tygodniu.
Do odejścia szykuje się także Peter Chou obecny CEO HTC, którzy radzie nadzorczej oświadczył, że jeśli HTC First nie odniesie sukcesu, porzuci stanowisko prezesa.
Oprócz kierownictwa, firmę opuści także wiele innych pracowników z mniej ważnych stanowisk, a zachęca ich do tego na Twitterze Eric Lin, pełniący rolę managera ds. strategii produktu.
Źródło: Foxnews.com
Technogadżet w liczbach