Kupujemy coraz mniej droższych smartfonów

Z najnowszego raportu firmy Counterpoint wynika, że kupujemy coraz mniej smartfonów klasy premium. W pierwszym kwartale tego ich sprzedaż zmniejszyła się o 8 procent.

Smartfony z wyższej półki, w porównaniu do tańszych urządzeń mają wiele zalet w postaci wydajniejszych procesorów, większej ilości pamięci oraz dużych ekranów o wysokich rozdzielczościach. To cechy, które teoretycznie powinny sprawić, że każdy chciałby taki sprzęt mieć. Tymczasem rzeczywistość wygląda nieco inaczej, gdyż jak wynika z ostatnich danych, w ostatnim czasie klienci kupują coraz mniej takich urządzeń.

Spada sprzedaż urządzeń z wyższej półki

Potwierdza to najnowszy raport przygotowany przez specjalistów z firmy Counterpoint. Wynika z niego, że w pierwszym kwartale tego roku, globalna sprzedaż modeli premium zmniejszyła się aż o 8 procent. Raport do kategorii urządzeń premium zaliczył sprzęt, kosztujący powyżej 400 dolarów.

Największy udział w tym sektorze rynku ma wciąż amerykański koncern Apple, do którego należy aż 47 procent. Sprzęt amerykańskiej firmy mimo wielu niedoskonałości, wciąż kupowany jest najchętniej, choć już nie tak chętnie jak jeszcze kilka lat temu. Sprzedaż smartfonów tego producenta spadła w ostatnim czasie o 20 procent, co pokazuje że dotychczasowi klienci marki coraz częściej rozglądają się za telefonami konkurencyjnych firm.

Na drugim miejscu znalazł się koncern Samsung z 25 procentowym udziałem, który jest aktualnie największym na świecie producentem sprzętu mobilnego. Ostatnie miejsce podium zajął chiński koncern Huawei.

Ciekawostką jest to, iż czwarte miejsce przypadło chińskiej firmie OnePlus. To stosunkowo nowy gracz na rynku smartfonów, który swą działalność rozpoczął kilka lat temu. Jego oferta w przeciwieństwie do rywali jest bardzo mocno ograniczona i składa się jedynie z kilku modeli. Wiele osób uważa jednak, że produkty chińskiego przedsiębiorstwa oferują znakomity stosunek ceny do możliwości. Dlatego są coraz chętniej kupowane i to przez klientów z praktycznie całego świata. Najnowszy model OnePlus 7 Pro, był nawet najszybszym smartfonem na świecie.

Największym rynkiem zbytu dla tego typu urządzeń są obecnie Stany Zjednoczone, które odpowiadają za aż 30 procent sprzedaży. Na drugim miejscu znalazły się Chiny z 26 procentowym udziałem. Zachodnia Europa odpowiada natomiast za 17 procent sprzedaży.

Najwięcej smartfonów premium sprzedaje się w USA

Mimo globalnego spadku sprzedaży smartfonów premium istnieją kraje, w których notuje się jej wzrost. Są to m.in., Kanada (14%), Rosja (15%), Tajlandia (23%) oraz Meksyk (46%).

Analitycy uważają, że w niedalekiej przyszłości wzrost rozwoju segmentu smartfonów premium, zapewnią urządzenia 5G. Wszystkie modele zapowiedziane na 2019 oraz 2020 rok, należą bowiem do tej kategorii.

smartfonów

Źródło: Counterpointresearch.com

You may also like...