Małe tablety zagrażają pozycji iPada
Analitycy rynkowi są przekonani, że rosnąca popularność mniejszych tabletów, z czasem spowoduje, że rynkowa pozycja iPada będzie stawać się coraz słabsza.
Tak uważa Glen Yeung, analityk City, który twierdzi, że takie urządzenia jak Nexus 7 oraz iPad Mini, już wkrótce wyprą z rynku dużego iPada. Na dowód swej tezy przytacza dane, które pokazują, że po premierze iPada Mini, sprzedaż dużego iPada już zdążyła zmniejszyć się o 29 procent.
Dla porównania, w tym samym czasie popularność tabletów Google Nexus 7, Samsung Galaxy Tab oraz Kindle Fire, znacznie wzrosła i w czwartym kwartale miały w posiadaniu aż 41,2 procent rynku. Jest to ogromny wzrost, jeśli wziąć pod uwagę, że w drugim kwartale miały tylko 12,6 procent. Dla kontrastu, w tym samym okresie obecność na rynku 10-calowych tabletów, zmniejszyła się z 67,3 procent do zaledwie 40,6 %.
Za tak dużą popularność mniejszych tabletów odpowiadają kobiety. O ile modele 10-calowe kupowane są przez mężczyzn, o tyle wersje 7-calowe są wybierane głównie przez kobiety, które dzięki temu mają lepszy dostęp do swych ulubionych magazynów.
Źródło: Techland.com
Technogadżet w liczbach