Microsoft powoli zdobywa rynek tabletów
Chociaż Surface, pierwszy tablet Microsoftu, nie jest hitem sprzedaży, to amerykańskiemu gigantowi powoli udaje się zdobywać coraz większą część rynku tego typu urządzeń.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Strategy Analytics wynika, że gigant z Redmond posiada obecnie 7,5 procent światowego rynku tabletów, który osiągnął dzięki sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku 3 milionów egzemplarzy modeli wyposażonych w Windowsa RT oraz Windowsa 8.
Microsoftowi daleko jednak do Apple, które w tym samym okresie sprzedało 19,5 miliona tabletów, a należy do niego aż 43,4 procenta rynku. Trzecie miejsce zajmuje nie konkretna firma, lecz system operacyjny Android. W pierwszym kwartale z tym urządzeniem zakupiono 17,6 miliona urządzeń, a do OS’iu należy 43,4 procent rynku.
Źródło: Engadget.com
Technogadżet w liczbach