Nachodzą zmiany w App Store
W przyszłym tygodniu odbędzie się konferencja WWDC, na którą czekają wszyscy fani marki Apple. Zostanie na niej pokazanych wiele nowości, a jedną z nich mają być zmiany w cyfrowym sklepie App Store.
App Store to jedno z kluczowych przedsięwzięć koncernu Apple, które dostarcza użytkownikom sprzętu tej firmy aplikacje, a ich producentom, podobnie jak koncernowi, zyski ze sprzedaży.
Mówi się, że Apple przygotowuje spore zmiany w kwestii funkcjonalności App Store, które dotyczyć maja wszystkich aspektów działania usługi, począwszy od systemu recenzji użytkowników, a skończywszy na procesie wyszukiwania aplikacji. Jedną ze zmian ma być nowy model biznesowy dotyczący subskrypcji aplikacji.
Obecnie producent oferujący aplikacje w App Store dostaje 70% dochodu z ich sprzedaży, a resztę za pośrednictwo zabiera Apple. Deweloperom taki podział z pewnością się nie podoba, lecz nie mają innego wyjścia i muszą go zaakceptować. Apple chce jednak go zmienić i zapowiada, że jeśli użytkownik będzie subskrybował daną aplikację przez dłużej niż rok, wówczas podział ten zmieni się na 85/15. Zmiana dotyczyć ma aplikacji wszystkich kategorii, w tym także gier.
Producenci otrzymają ponad 200 cenowych modeli subskrypcji i będą mogli np. ustalać ceny w zależności od regionu. Poza tym jeśli twórca zdecyduje się podnieć wysokość abonamentu, użytkownicy będą musieli wcześniej zmianę ceny zatwierdzić, więc producent nie będzie mógł tego zrobić po cichu i liczyć wyższe zyski.
Zmiany mają zachęcić producentów do oferowania swych gier w modelu subskrypcyjnym, zamiast sprzedawać je za określone kwoty. Na razie nie wiadomo dokładnie jak to ma wyglądać, więc trudno oceniać pomysł, zanim go dokładnie nie poznamy.
Teoretycznie takie systemy są dla użytkownika lepszym rozwiązaniem, czego przykładem jest chociażby EA Vault oferowany przez Electronic Arts, ale wszystko zależy od tego jak to wszystko zostanie skonstruowane.
Źródło: Theverge.com
Technogadżet w liczbach