Netflix chce utrudnić współdzielenie kont. Platforma testuje nową funkcję
Netflix testuje nową funkcję, która może nie spodobać się osobom współdzielącym konta. Zakończy bowiem wspólne korzystanie z niego i oszczędzanie na abonamencie.
Każdy z nas szuka oszczędności gdzie się tylko da i wykorzystuje każdą dostępną możliwość, by płacić mniej za kupowane produkty lub wykorzystywane usługi. Szczególnie jeśli oferuje ją sam dostawca usług. Tak właśnie jest w przypadku platformy Netflix, która w zależności od posiadanego abonamentu, zapewnia dostęp do treści nawet kilku osobom równocześnie.
Teoretycznie taka funkcja dostępna jest jedynie w obrębie rodziny, lecz wielu użytkowników skwapliwie to wykorzystuje współdzieląc dostęp z przyjaciółmi. Wystarczy zrobić zrzutkę na abonament, następnie udostępnić hasło do konta i już można korzystać z usługi płacąc jedynie ułamek pierwotnych kosztów.
Platformie takie działanie klientów z pewnością bardzo się nie podoba, gdyż ogranicza jej zyski. Nie może jednak oficjalnie zrezygnować z takiej możliwości, więc planuje ją maksymalnie utrudnić. Media donoszą, że trwają właśnie testy nowej funkcji, która znacząco ograniczy udostępnianie haseł, a tym samym współdzielenie konta.
Rzecznik platformy tłumaczy, że gdy wykryty zostanie nieautoryzowany dostęp do konta, wówczas pojawi się konieczność jego weryfikacji. Użytkownik będzie musiał podać dodatkowy kod wysłany emailem lub SMS’em. Jeśli nie wpisze go w określonym czasie, wówczas nie będzie mógł streamować dostępnych treści. Zostanie też poproszony o założenie własnego konta.
Firma naturalnie tłumaczy swe działania ochroną kont użytkowników, ale nietrudno się domyśleć że prawdziwym powodem jest utrudnienie współdzielenia kont. Wprawdzie teoretycznie właściciel może wysłać przyjacielowi otrzymany kod, ale nie będzie to już takie proste. Wysyłanie go kilku osobom za każdym razem gdy zechcą obejrzeć jakiś film, stanie się z pewnością uciążliwe.
Według analityków z Parks Associates, platformy streamingowe z powodu piractwa i współdzielenia haseł, tracą około 9 mld dolarów. Nic więc dziwnego, że Netflix chciałby to ograniczyć i dzięki nowej funkcji może się to udać.
Póki co platforma jedynie testuje nową opcję, więc nie wiemy dokładnie kiedy zdecyduje się ją wprowadzić do użytku.
Technogadżet w liczbach