Netflix z reklamami coraz mniej atrakcyjną ofertą
Netflix z reklamami może mniej interesującą opcją niż sądzimy. Prawdopodobnie najtańszy abonament uniemożliwi oglądanie filmów i seriali offline, a to oznacza, że potrzebne będzie stałe połączenie z siecią.
Całkiem niedawno dowiedzieliśmy się, że Netflix nie jest już tak popularny jak jeszcze kilka lat temu. Znaczny wzrost cen subskrypcji oraz zmniejszająca się atrakcyjność oferty sprawiły, że na przestrzeni ostatnich miesięcy platformę porzucił niemal milion użytkowników.
Firma ratuje się więc planami wprowadzenia tańszego abonamentu, wspieranego reklamami, który miałby zachęcić użytkowników do powrotu. To może być jednak bardzo trudne, gdyż oferta wcale nie jest tak atrakcyjna jak można by sądzić.
Już w lipcu szefostwo platformy przyznało, że na początku startu nowego abonamentu, użytkownicy nie otrzymają dostępu do pełnej oferty. Firma twierdziła wówczas, że wciąż prowadzone są renegocjacje umów z wytwórniami, aby ich treści były dostępne z reklamami.
Okazuje się jednak, że nie są to jedyne ograniczenia czekające na osoby korzystające z abonamentu z reklamami. Jeden z deweloperów odkrył bowiem w aplikacji na iOS ciekawą opcję, która wskazuje na brak możliwości korzystania z usługi w trybie offline. Opcja dostępna będzie dla wszystkich subskrybentów, za wyjątkiem abonamentu z reklamami.
Funkcję wprowadzono do użytku w 2016 roku, a miała ona pomóc w popularyzacji usługi na rynkach rozwijających się, gdzie WiFi nie jest tak powszechnie dostępne. Co prawda platforma wprowadziła tę funkcję dość długo po największych rywalach, ale lepiej późno niż wcale.
Na razie nie wiadomo czy faktycznie tak będzie, gdyż Netflix nie komentuje tych doniesień. Nie można jednak wykluczyć, że subskrybenci najtańszego abonamentu istotnie nie będą mogli oglądać treści bez stałego połączenia z siecią. A to sprawi, że opcja stanie się mniej ciekawa, bo wprawdzie może być tańsza, ale ograniczenia w funkcjonalności i dostępności treści zmniejszą korzyści płynące z niższej ceny.
Technogadżet w liczbach