Netflix z reklamami od Microsofu; gigant został partnerem serwisu

Netflix poinformował, że partnerem nowego abonamentu wspieranego przez reklamy, został Microsoft. Gigant będzie dostarczał reklamy wyświetlane użytkownikom platformy.

Kwartalny raport opublikowany przez serwis Netflix pokazał, że platforma po raz pierwszy od lat straciła nieco abonentów. Strata nie była duża, jednak z pewnością wzbudziła niepokój u szefostwa amerykańskiej firmy. Dotychczas mogła się bowiem chwalić wyłącznie rosnącą liczbą abonentów.

Nie jest to jednak duże zaskoczenie, gdyż na rynku pojawiło się wiele konkurencyjnych usług, zaś ceny Netflixa stają się coraz wyższe, więc użytkownicy przechodzą do rywali. Firma musiała więc podjąć zdecydowane kroki, by ratować swój biznes i niedawno zapowiedziała wprowadzenie nowego abonamentu z reklamami.

Jak dotąd nie podano szczegółów nowego planu abonamentowego, a więc nie wiemy jaka będzie jego cena oraz jak często pojawią się reklamy. Wiemy natomiast kto będzie je dostarczał. Platforma potwierdziła właśnie, że jej partnerem w tym projekcie został Microsoft. Zajmie się on dostarczaniem odpowiednich treści reklamowych, prezentowanych następnie użytkownikom.

Wciąż nie wiemy jednak kiedy tańszy abonament z reklamami wejdzie do użytku. Według nieoficjalnych informacji nastąpi to pod koniec bieżącego roku, ale na razie nie znamy dokładnej daty. Miło byłoby też wiedzieć na ile nowa oferta będzie atrakcyjniejsza cenowo od bieżącej. Niestety na więcej szczegółów dotyczących nowego abonamentu, trzeba będzie jeszcze trochę poczekać.

Netflix

Źródło

You may also like...