Nintendo oficjalnie zamyka eShop w Rosji
Nintendo poinformowało o wstrzymaniu wszelkiej internetowej sprzedaży w Rosji. Gracze z tego kraju nie będą mogli już kupować żadnych gier, ani realizować cyfrowych kodów, a także utracą możliwość zakładania nowych kont.
Nintendo jest jedną firm, które ograniczyły lub wstrzymały swą działalność w Rosji, po rozpoczęciu wojny w Ukrainie. Europejski oddział koncernu ogłosił, że z dniem 31 maja wstrzymał wszelką sprzedaż w internetowym sklepie eShop.
Rosjanie bez dostępu do sklepu Nintendo
Warto nadmienić, że już w zeszłym roku japoński koncern tymczasowo zawiesił Rosjanom dostęp do swego sklepu, przestawiając go w „tryb konserwacji”, ponieważ operatorzy płatności zawiesili obsługę rosyjskiej waluty. Spowodowało to wówczas liczne problemy z kupowaniem cyfrowych wersji gier. Wielu Rosjan publikowało w sieci zdjęcia swych Switchów, na których ekranie pojawiał się błąd informujący o braku dostępu do lokalnej wersji eShopu.
Teraz firma potwierdziła oficjalnie, że sklep przestał być dostępny dla rosyjskich użytkowników. Nie mogą więc kupować tam żadnych nowych gier, ani realizować cyfrowych kodów. Nie da się także założyć nowego konta Nintendo umożliwiającego korzystanie z oferowancych usług. Nadal mają wprawdzie możliwość pobierania wcześniej zakupionych gier oraz DLC, ale nie wiadomo jak długo to potrwa.
Nintendo nie jest jedyną firmą, która podjęła taką decyzję dotyczącą rynku rosyjskiego. Już wcześniej podobne kroki podjęły Microsoft, Sony, a także Epic Games, Activision Blizzard oraz Electronic Arts.
Technogadżet w liczbach