Nowe zasady w sklepie App Store

Apple wprowadziło nowe zasady do regulaminu sklepu App Store. Dotyczą one m.in., mikropłatności oraz długości tytułów umieszczanych tam aplikacji.

Przez dłuższy czas, zyski czerpane przez Apple ze sklepu App Store, dotyczyły tylko prowizji od sprzedawanych tam aplikacji. Amerykański koncern brał dla siebie 30%, resztę oddając producentom. Od początku istnienia sklepu, wypłacił więc deweloperom ponad 70 mld dolarów.

Ostatnio jednak aplikacje zaczęto wyposażać w tzw., mikropłatności, zapewniające producentowi dodatkowe zyski. Dotyczą one m.in., możliwości wykupienia subskrypcji, nabycia jakichś przedmiotów w grach itp. Mikropłatności były solą w oku koncernu Apple, gdyż firma na nich nie zarabiała.

Teraz jednak sytuacja uległa zmianie. Apple wprowadziło bowiem zmiany do regulaminu App Store, które uwzględniają mikropłatności. Oznacza to, że deweloper otrzyma tylko 70% kwoty wpłaconej mu przez użytkownika. Natomiast pozostałą część dostanie amerykański koncern.

Kolejna zmiana regulaminu skraca długość tytułów aplikacji z 50 do zaledwie 30 znaków. Oprócz tego Apple wprowadza również ściślejszą kontrolę nad systemem oceniania aplikacji, zmuszając deweloperów do używania firmowego API.

Element ten był do tej pory największym problemem sklepu, gdyż prowadził do poważnych nadużyć. Deweloperzy często manipulowali ocenami swych produkcji, podnosząc w ten sposób ich sprzedaż. Nowe zmiany powinny ukrócić ten proceder.

App Store

Źródło: Neowin.net

You may also like...