NVIDIA ogłasza wsparcie technologii PhysX i APEX dla konsoli Sony PlayStation 4
Firma NVIDIA ogłosiła dzisiaj wsparcie dla konsoli Sony PlayStation 4 poprzez popularne pakiety programistyczne (SDK) NVIDIA PhysX oraz NVIDIA APEX.
Twórcy gier stosują technologie PhysX i APEX do detekcji zderzeń oraz symulacji postaci, ubrań, płynów, cząstek i innych elementów w szerokiej gamie platform w tym komputerach PC, konsolach stacjonarnych i przenośnych oraz urządzeniach mobilnych.
Technologia NVIDIA PhysX jest najbardziej rozpowszechnionym silnikiem fizyki wykorzystywanym do projektowania realistycznych efektów realizowanych w czasie rzeczywistym w grach komputerowych. Środowisko programistyczne PhysX oddaje twórcom pełną kontrolę nad ostatecznym wyglądem ich gier.
Przenosząc tworzenie treści w środowisku PhysX na wyższy poziom, technologia NVIDIA APEX pozwala artystom na tworzenie skomplikowanych środowisk fizycznych. Mogą oni zwiększyć ilość i jakość obiektów mogących ulec zniszczeniu, zaprojektować mgłę i inne efekty cząsteczkowe będące integralną częścią rozgrywki oraz stworzyć realistycznie wyglądającą odzież reagującą na ruchy postaci, a to wszystko w celu osiągnięcia większego realizmu w swoich grach.
„Profesjonalna technologia odpowiedzialna za fizykę jest niezbędna dla zapewnienia lepszych wrażeń w grach, a wsparcie dla wielu platform jest kluczowe dla programistów”, powiedział Mike Skolones, menedżer produktu odpowiedzialny za technologię PhysX w firmie NVIDIA. „Dzięki wsparciu technologii PhysX i APEX dla PlayStation 4, klienci mogą oczekiwać lepszych gier.”
Technologie NVIDIA PhysX i APEX zaprojektowano tak, aby współpracowały z różnymi architekturami procesorów centralnych. Mogą być akcelerowane przez dowolną kartę graficzną NVIDIA z serii GeForce 8 lub nowszą, wyposażoną w architekturę CUDA®.
Więcej informacji na temat pakietów programistycznych (SDK) APEX i PhysX.
Źródło: Gammapr.pl
Technogadżet w liczbach