Okulary Spectacles komercyjną porażką
Okulary Spectacles opracowane przez inżynierów Snapchata okazały się komercyjną porażką. W pierwszym kwartale sprzedano ich bowiem tylko 63 000 sztuk.
Snapchat to bardzo popularne medium społecznościowe. Chętnie wykorzystują je różnego rodzaju mniej lub bardziej znani celebryci, próbujący za jego pośrednictwem zdobyć sławę i popularność.
Kilka miesięcy temu, zarząd Snapchata postanowił wprowadzić na rynek okulary Spectacles. Firma liczyła na to, że skoro jej aplikacja ma tylu użytkowników, to wielu z nich chętnie kupi taki gadżet, zapewniając jej niezłe zyski. Okazało się jednak, że bardzo się przeliczyła.
Produkt jest bowiem zbyt drogi i mało użyteczny, więc sprzedaż daleko odbiega od pierwotnych założeń Snapchata. W pierwszym kwartale tego roku sprzedano jedynie 63 000 sztuk tych okularów. Warto tu nadmienić, że dane sprzedaży nie pochodzą od samej firmy, gdyż ich nie ujawniła. Zdradziła natomiast, że zarobiła na nich 8,3 mln dolarów. Jeśli więc podzielimy tę kwotę na 130 dolarów, bowiem tyle właśnie kosztują, wyjdzie nam liczba nieco ponad 63 tysiące sztuk.
Dodam, że Spectacles to okulary z funkcją nagrywania wideo, czyli tzw. Snapów. Potrafią rejestrować 10-sekundowe klipy, które następnie można wrzucać na swego Snapchata.
Źródło: Ubergizmo.com
Technogadżet w liczbach