Pokemon Go szybko traci użytkowników
Niantic Labs mimo udostępnianych aktualizacji i wprowadzania nowych funkcji, nie jest w stanie zatrzymać użytkowników przy grze Pokemon Go. Tytuł traci ich w coraz szybszym tempie.
Wydana w ubiegłym roku na smartfony gra Pokemon Go, bazująca na popularnej marce Nintendo, początkowo wzbudziła ogromne zainteresowanie, a cały świat wyruszył na ulice z telefonami w dłoniach, chwytając Pokemony.
Szybko okazało się jednak, że gra niewiele ma do zaoferowania, zaś Niantic Labs ociąga się z wprowadzeniem tych najbardziej oczekiwanych funkcji, jak handel Pokemonami oraz możliwość walk pomiędzy graczami. Co prawda twórcy starają się często aktualizować tytuł, ale wygląda na to, że gracze niezbyt go lubią.
Najnowszy raport firmy comScore wskazuje bowiem na coraz większy odpływ użytkowników. W momencie premiery, czyli w lipcu 2016 roku Pokemon Go miał dziennie 28,5 mln aktywnych użytkowników logujących się do gry. Tymczasem pod koniec zeszłego roku było ich już tylko 5 mln, a więc stracił ich ponad 80 %.
Oczywiście nie da się wykluczyć, że tytuł odzyska jeszcze część popularności. W zeszłym miesiącu wyszła bowiem aktualizacja Generation 2, która sprawiła, że Pokemon Go trafiło na pierwsze miejsce najchętniej pobieranych gier w iTunes oraz trzecie miejsce w Google Play Store. Nie wiadomo jednak jak długo ta popularność się utrzyma.
Źródło: Comscore.com
Technogadżet w liczbach