Zakupy w technologii AR nowym pomysłem Apple
Apple chce wykorzystać do robienia zakupów technologię rzeczywistości rozszerzonej. Firma w tym celu aktualizuje aplikację Quick Look, wzbogacając ją o nową funkcje.
Wraz z rozwojem nowoczesnej technologii, zmieniają się sposoby robienia zakupów. Dawniej, by nabyć potrzebną nam rzecz musieliśmy osobiście udać się do fizycznego sklepu. Dziś nie jest to konieczne, gdyż niemal wszystko możemy kupić online.
W przypadku niektórych produktów, nabywanie ich w sieci może jednak być problematyczne. Dotyczy to m.in., ubrań, które warto byłoby uprzednio przymierzyć. Kupowanie mebli w internetowych sklepach też nie jest dobrym pomysłem. Nie zawsze znamy bowiem ich dokładne wymiary, a poza tym może się też okazać, że nie będą pasowały do wystroju wnętrza naszego salonu.
Na szczęście z pomocą przychodzi technologia rzeczywistości rozszerzonej, dzięki której możemy cyfrowo przenieść przedmioty do rzeczywistego świata. Dzięki temu łatwiej jest sprawdzić jak będą wyglądały i komponowały się z resztą wyposażenia. Apple, które bardzo poważnie interesuje się technologią AR, jakiś czas temu przygotowało dla swych użytkowników specjalną aplikację. Program o nazwie Quick Look wprowadzony do użytku w 2018 roku, właśnie wzbogacił się o możliwość bezpośrednich zakupów.
Quick Look początkowo służyło wyłącznie jako narzędzie prezentacyjne, pozwalające ocenić jak produkt wygląda w realnym świecie. Producent wzbogacił go jednak o specjalny przycisk przeznaczony dla sprzedawców, za pomocą którego klient może od razu nabyć dany produkt. Natomiast integracja z systemem Apple Pay, pozwoli za niego zapłacić.
To nie wszystkie możliwości nowego narzędzia. Według doniesień, producent planuje dodatkowo wyposażyć go w dźwięk przestrzenny, co dodatkowo podniesie realizm doświadczeń. Taka funkcja z pewnością przyda się podczas kupowania sprzętu audio, pozwalając użytkownikowi zorientować się jak dźwięk rozchodzi się w pomieszczeniu.
Technogadżet w liczbach