Rekordowe przychody App Store podczas świąt

Końcówka zeszłego roku była dla Apple bardzo łaskawa. Od 24 grudnia do sylwestra, cyfrowy sklep koncernu App Store, miał aż 890 milionów dolarów przychodu. Tyle bowiem pieniędzy wydali użytkownicy smartfonów.

App Store to jeden z najbardziej dochodowych składników biznesu koncernu Apple. Cyfrowy sklep oferujący mobilne aplikacje przynosi koncernowi olbrzymie pieniądze, ale szczególnie dobrze w zestawieniu przychodów wyglądała końcówka zeszłego roku.

Firma poinformowała właśnie w okresie od 24 do 31 grudnia, jej klienci wydali w sklepie aż 890 milionów dolarów. Ogólnie cały grudzień był dla sklepu bardzo dobry, gdyż w tym czasie, każdego tygodnia odwiedzało go ponad 500 mln osób, wydając swe pieniądze na aplikacje.

W przypadku gier, 21 grudnia największym zainteresowaniem cieszyło się Pokemon Go, które dzięki aktualizacji ARKit zyskało na atrakcyjności. Przypomnę, że jest to technologia, zapewniające lepsze skalowanie rozmiarów Pokemonów i dopasowanie ich do otoczenia. Oczywiście nie tylko produkcja Niantic Labs posiada tę technologię. Znajduje się ona także w innych aplikacjach, które również cieszą się dużym zainteresowaniem. Jest m.in. w CSR Racing 2, Night Sky oraz Snapchacie. Obecnie dysponuje nią ponad 2000 tytułów, ale w tym roku ich liczba znacznie wzrośnie.

Natomiast 25 grudnia, na szczycie zestawienia sklepu, znalazła się aplikacja Amazon Alexa, czyli konkurencyjny wobec Siri cyfrowy asystent, wymagany do konfiguracji głośników Amazon Echo. Równie dużym zainteresowaniem cieszyła się aplikacja Google Home, czyli kolejny asystent wykorzystywany w inteligentnych głośnikach Google Gome.

Nie wiadomo jednak ile w tym okresie sprzedało się urządzeń z iOS. Apple nie podaje bowiem oficjalnych danych. Na szczęście są jeszcze informacje analityków. Wynika z nich, że w święta najczęściej aktywowanym modelem był iPhone 7. Na drugim miejscu znalazł się iPhone X, a trzecią pozycję podium zajęły iPhone 8 oraz iPhone 8 Plus.

App Store

Źródło: Slashgear.com

You may also like...