Samsung pozwany za problem z aparatami serii Galaxy S20

Samsungowi wytoczono proces związany z wadami fabrycznymi aparatów w serii Galaxy S20. Sprawa dotyczy pękania szkła osłaniającego moduł tylnego aparatu.

Krótko po ubiegłorocznej premierze serii Galaxy S20, pojawiły się skargi klientów, dotyczące spontanicznego pękania szkła chroniącego moduł tylnego aparatu. Przez dłuższy czas producent zdawał się nie zauważać tej poważnej wady, co z pewnością irytowało posiadaczy tych modeli.

Na szczęście jakiś czas temu firma przyznała się do problemu i potwierdziła, że użytkownicy nie ponoszą tu żadnej winy. Ustaliła, że pękanie powodują naprężenia wewnątrz szkła i nie wynika to z przypadkowych uderzeń telefonu.

Pękające szkło Galaxy S20 przyczyną pozwu

Amerykańscy klienci Samsunga najwyraźniej dość mają już problemów, gdyż zdecydowali się wytoczyć firmie proces dotyczący wadliwego sprzętu. Sprawą zajmuje się jedna z amerykańskich kancelarii prawniczych, według której producent naruszył kilka przepisów dotyczących ochrony konsumentów. Kancelaria Hagens Berman twierdzi, że koreański gigant wprowadził ich w błąd, gdyż szkło modułu aparatu jest niskiej jakości i nie odzwierciedla ceny urządzeń.

Problem dla dotkniętych nim użytkowników jest bez wątpienia bardzo uciążliwy. Po pierwsze pęknięcie szkła sprawia, że telefon przestaje być wodoszczelny i wilgoć może go uszkodzić. Po drugie uszkodzenie wpływa na funkcjonowanie aparatu, który przestaje poprawnie działać.

To jeszcze nie koniec kłopotów. Wielu klientów twierdzi bowiem, że producent odmówił naprawy usterki ramach gwarancji, zmuszając ich do poniesienia jej kosztów w wysokości 400 dolarów. Jeśli natomiast klient posiadał firmowe ubezpieczenie pokrywające naprawę zniszczonego szkła ekranu, musiał za to zapłacić 100 dolarów.

Producent odmawiał naprawy w ramach gwarancji

Problem dotyczy praktycznie wszystkich urządzeń z serii Galaxy S20, w tym wariantów 4G i 5G oraz S20 FE i S20 FE 5G. Każdy mieszkaniec Stanów Zjednoczonych używający smartfona z tej rodziny, może przyłączyć się do zbiorowego procesu, wypełniając specjalny formularz.

Uczestnicy pozwu domagają się od koreańskiego giganta zwrotu kosztów poniesionych na naprawę sprzętu oraz pokrycia innych strat. Żądają również odszkodowania w związku z utratą wartości produktu. Sąd wkrótce zajmie się rozpatrzeniem skargi poszkodowanych klientów.

Galaxy S20

Źródło

You may also like...