Samsung pracuje nad zabezpieczeniami smartwatchy
Samsung chce, by smartwatche przestały być postrzegane głównie jako gadżety oraz zabawki dla młodzieży i stały się urządzeniami przydatnymi także przedsiębiorcom. Chce je więc wyposażyć w odpowiednie zabezpieczenia, które pozwolą chronić przechowywane na nich dane.
Smartwatche wprawdzie sprzedają się całkiem nieźle, szczególnie Apple Watch posiadający znaczną część rynku tych urządzeń. Jednak wciąż traktowane są głównie jako gadżety, nie zaś produkty tak użyteczne jak smartfony i korzysta z nich przede wszystkim młodzież.
Samsung zamierza jednak zmienić postrzeganie takiego sprzętu przez klientów i pragnie zainteresować nim również przedsiębiorców. Koreański gigant chce, by pracownicy korporacji mogli korzystać z urządzeń noszonych do firmowej komunikacji oraz przenoszenia ważnych danych. Aby było to możliwe, smartwatche muszą wcześniej zostać odpowiednio zabezpieczone przed niepowołanym dostępem.
Samsung stworzył więc narzędzie Enterprise Mobility Management. Jest to system bezpieczeństwa przeznaczony do współpracy z platformą Tizen, z której korzystają modele Gear S2 i Gear S3. Dzięki niemy firmy będą mogły instalować na zegarkach własne aplikacje. Umożliwią one m.in., zdalne zarządzanie zegarkiem, a więc np. zablokowanie ekranu oraz wymazanie danych w przypadku gdy zostanie zgubiony lub skradziony.
EMM pozwoli też wydłużyć czas pracy urządzenia, redukując zużycie energii poprzez wyłączenie GPS oraz NFC.
Samsung ma nadzieję, że wprowadzenie tych zmian sprawi, że klienci biznesowi zainteresują się zegarkami, co oczywiście zwiększy ich sprzedaż.
Źródło: Businesskorea.co.kr
Technogadżet w liczbach