Samsung zanotował największy spadek sprzedaży smartfonów. Firma traci udziały w rynku

Gartner opublikował najnowszy raport dotyczący sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale. Największy spadek zanotował Samsung, którego udział w rynku spadł do 18,9%.

Najnowszy raport Gartnera dotyczący globalnej sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale tego roku, nie wygląda najlepiej dla Samsunga. Z danych wynika bowiem, że koreańska marka po raz kolejny zanotowała spadek zainteresowania swym sprzętem. Wprawdzie koncern nadal pozostaje na szczycie zestawienia ich producentów, to jednak utrata udziału w rynku jest naprawdę znacząca.

Według Gartnera, sprzedaż smartfonów Samsunga w tym okresie, w porównaniu do zeszłego roku spadła o 14%, zmniejszając się z 85,6 mln do 73,3 mln sztuk. W tym samym przedziale czasu, udział koreańskiej marki w rynku sprzętu mobilnego skurczył się z 22,3 do 18,9%. Z danych wynika, że spadek sprzedaży dotyczy urządzeń z każdej kategorii. W tym także segmentu premium, reprezentowanego przez sprzęt z rodziny Galaxy S i Galaxy Note.

Samsung stracił najwięcej udziałów w rynku

Przeciwieństwem Samsunga jest Huawei, które zanotowało gigantyczny, bo aż 43-procentowy wzrost sprzedaży z stosunku do zeszłego roku. W trzecim kwartale wyniosła ona aż 52,2 mln sztuk, a dla porównania w tym samym okresie 2017 roku było to 36,5 mln. W rezultacie udział chińskiego koncernu w rynku urządzeń mobilnych wzrósł z 9,5 do 13,4%.

Na trzecim miejscu znalazł się koncern Apple, dla którego sytuacja również nie prezentuje się najlepiej. Wprawdzie firma zanotowała wzrost sprzedaży, ale był praktycznie niezauważalny, gdyż wyniósł zaledwie 0,7%. Może świadczyć o tym, że moda na produkty amerykańskiego koncernu zaczyna powoli przemijać.

Tuż poza podium znalazło się Xiaomi z wynikiem sprzedaży 33,2 mln smartfonów oraz 8,5 procentowym udziałem w rynku. Chińska firma również zanotowała spory wzrost, gdyż w zeszłym roku sprzedała 26,9 mln urządzeń mając przy tym 7-procentowy udział. Piąte miejsce udało się zająć chińskiej firmie Oppo z wynikiem 30,6 mln sztuk.

Dzięki lepszym wynikom osiągniętym przez Xiaomi oraz Huawei, w trzecim kwartale sprzedano łącznie 389 mln smartfonów, co daje 1,4 procentowy wzrost sprzedaży.

sprzedaży smartfonów

Źródło: Gartner.com

You may also like...