SI DeepMind AlphaStar nie dała szans profesjonalnym graczom w Starcrafta II
Po raz kolejny SI wykazało swą wyższość nad profesjonalnymi graczami. DeepMind AlphaStar pokonało zawodników Stacrafta II w stosunku 10 do 1.
Sztuczne inteligencje z roku na rok stają się coraz bardziej zaawansowane, a najlepszym probierzem ich możliwości są pojedynki z profesjonalnymi graczami. Takie starcia wymagają szybkiej reakcji na zmieniające się warunki oraz zmysłu taktycznego, więc są doskonałym testem tej technologii.
I wygląda na to, na tym polu SI jest już znacznie lepsze od człowieka, co potwierdził kolejny sprawdzian. DeepMind AlphaStar zostało wystawione do meczu przeciwko profesjonalnym graczom w Starcrafta II, nie dając im praktycznie żadnych szans. Technologia pokonała bowiem drużynę ludzi w stosunku 10 razy, zaś graczom udało się odnieść tylko jedno zwycięstwo.
Ciekawy jest sam sposób, w jaki SI przygotowywała się do starcia. Najpierw analizowała powtórki meczy rozgrywanych przez graczy. Następnie tworzyła wiele wersji siebie, generując nowych wirtualnych graczy, specjalizujących się w różnych strategiach, wystawiając ich przeciwko sobie. Pod koniec wybrała pięciu najlepszych wirtualnych graczy z dwóch meczy, którzy mieli największą szansę na zwycięstwo z żywym przeciwnikiem. Całość przygotowań zabrała zaledwie tydzień, co w przypadku SI było odpowiednikiem wielu lat treningu.
Oczywiście mecze odbywały się na standardowych zasadach gry, łącznie z fog of war, zaś czas reakcji SI ograniczono do prędkości nieco niższej od profesjonalistów. Mimo DeepMind AlphaStar nie miało większych trudności z pokonaniem ludzi, którzy trenują od wielu lat i są jednymi z najlepszych zawodników.
Źródło: Deepmind.com
Technogadżet w liczbach