Apple HomePod sprzedaje się poniżej oczekiwań
Próba wejścia na rynek inteligentnych głośników, nie poszła dla firmy z Cupertino tak jak oczekiwano. Jej Apple HomePod sprzedaje się znacznie poniżej oczekiwań, więc producent musiał poważnie ograniczyć zamówienia na ten produkt.
Na rynku pojawi się coraz więcej inteligentnych głośników, oferujących bardzo szerokie możliwości. Najpopularniejszymi produktami z tej kategorii jest Amazon Echo oraz Google Home. A kolejnym sprzętem, który chciał pobić rynek miało być Apple HomePod.
Głośnik wyprodukowany przez amerykański koncern nie wzbudza jednak takiego zainteresowania jak rywale. Jest bowiem zbyt drugi w porównaniu do konkurencji, a jego funkcjonalność jest ograniczona. Głośnik kosztuje bowiem aż 349 dolarów, a tymczasem Echo Dot 2 można mieć na polskim rynku za mniej niż 200 zł, zaś Google Home dostaniemy w Polsce w cenie poniżej 400 zł. Kolejną wadą produktu firmy z Cupertino jest konieczność posiadania subskrypcji do Apple Music, co odrzuca wielu potencjalnych klientów. To przekłada się na zdecydowanie niższą sprzedaż.
Już wcześniej analitycy prognozowali, że Apple może sprzedać w tym roku tylko 2 mln sztuk głośnika, zamiast planowanych 10 mln. Wygląda na to, że te prognozy się sprawdziły, gdyż jak donoszą media, amerykańska firma zmniejszyła zamówienia na głośnik z 500 tys. sztuk miesięcznie, do zaledwie 200 tys.
Mówi się, że dla ratowania produktu Apple zechce wprowadzić do sprzedaży budżetową wersję głośnika HomePod, ale na razie to tylko plotki.
Źródło: Digitimes.com
Technogadżet w liczbach