Przywiązanie do marki iPhone jest coraz mniejsze
Najnowszy raport BankMyCell wskazuje, że przywiązanie klientów Apple do marki iPhone staje się coraz niższe. W porównaniu do zeszłego roku spadło aż o 15,2%.
Przez wiele lat Apple mogło cieszyć się wysokim poziomem lojalności nabywców swych smartfonów wobec marki iPhone. Jeśli ktoś kupił jeden ze smartfonów z tej rodziny, to nie chciał słyszeć o innych telefonach. Firma z Cupertino długo opierała na tym swój biznes uznając, że wystarczy do sprzedaży produktów.
Tymczasem konkurencja wciąż rozwijała swój sprzęt, wprowadzając w nim kolejne nowinki technologiczne. Zmiany te powodowały że iPhone coraz bardziej tracił na atrakcyjności. Poza tym rywale nie tylko oferowali wiele nowych funkcji, ale też potrafili uzyskać bardziej korzystne ceny. To sprawiało, że coraz mniej konsumentów jest lojalnych doskonale znanej marce.
iPhone przestaje być najbardziej pożądanym sprzętem
Takie wnioski przedstawia najnowszy raport przygotowany przez firmę BankMyCell. Wynika z niego, że obecnie przywiązanie do marki iPhone wynosi 73 procent i w stosunku do ubiegłego roku spadło o 15,2%. Dla porównania, w 2017 roku wyniosło ono aż 92 procent, więc jak widać, w ciągu zaledwie dwóch lat nastąpił ogromny spadek zainteresowania.
Raport ujawnia też, że w czerwcu tego roku aż 18 procent użytkowników smartfonów Apple, którzy do tej pory wymieniali stary model na nowszy, wybrało Samsunga. Najwięcej osób porzucających Apple było pośród właścicieli modelu iPhone X. W sumie aż 26% wymieniających telefon na nowy, zdecydował się na sprzęt innego producenta. Lojalność klientów koreańskiej marki jest w tym przypadku dużo wyższa. Jedynie 7,7% użytkowników Galaxy S9 wybrało iPhone’a. Natomiast aż 92,3% pozostało przy Androidzie.
Spadek zainteresowania sprzętem Apple na rynku amerykańskim potwierdza też Kantar. Najnowszy raport informuje, że w drugim kwartale tego roku, do iOS należało 36 procent amerykańskiego rynku smartfonów. W porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, jest to jednak wynik o 2,4 procent słabszy. W tym samym czasie udział w rynku Androida wzrósł o 2,5% i wynosi obecnie 61%.
Źródło: Cnet.com
Technogadżet w liczbach