Na taką funkcję Spotify od dawna czekaliśmy

Użytkownicy serwisu Spotify z Australii, testują nową funkcję umożliwiającą pomijanie reklam w darmowej wersji. Mogą to robić dowolną ilość razy.

Muzyczny serwis Spotify oferuje dwa sposoby korzystania ze swej usług. Pierwszy z nich to oczywiście opcja płatna, zapewniająca dostęp do pełnej biblioteki w ramach subskrypcji, uwalniająca użytkownika od reklam i dająca kilka dodatkowych funkcji. Drugą jest wariant darmowy. On również umożliwia słuchanie każdej piosenki, lecz ma pewne ograniczenia dotyczące wyszukiwania utworów.

Działanie płatnej wersji serwisu finansowane jest z reklam, które użytkownik co jakiś czas musi wysłuchać. Reklamy nie są specjalnie uciążliwe, gdyż są dość krótkie, lecz nie da się ich w żaden sposób pominąć. Wygląda jednak na to, że wkrótce może się to zmienić. Firma testuje bowiem w Australii nową funkcję, umożliwiającą pomijanie reklam dowolną liczbę razy.

Spotify wyjaśnia, że udostępnienie możliwości pomijania reklam pomoże je lepiej targetować. Dzięki temu wiadomo bowiem będzie, których reklam użytkownik zechce wysłuchać, a to oczywiście podniesie ich skuteczność, zapewniając więcej korzyści reklamodawcom.

Co ciekawe firma zapewnia, że reklamodawcy nie będą musieli płacić za emisję reklam, które użytkownik pominie. To nieco ryzykowne zagranie z punktu widzenia serwisu, bo jeśli okaże się, że słuchacze będą pomijać wszystkie reklamy, wówczas nic nie zarobi.

Spotify planuje udostępnienie funkcji pomijania reklam wszystkim darmowym użytkownikom. Firma nie zdradziła jednak kiedy zamierza ją wprowadzić.

Spotify

Źródło: Adage.com

You may also like...