Spotify wkracza do metaverse z wirtualną wyspą Spotify Island
Spotify stało się pierwszą muzyczną platformą wkraczającą co cyfrowego świata metaverse. Serwis stworzył interaktywną przestrzeń o nazwie Spotify Island, która jest już od dziś dostępna dla użytkowników.
Coraz więcej firm widzi duży potencjał w cyfrowym świecie metaverse i chce być w nim obecnych w taki czy inny sposób. Cyfrowa rzeczywistość przyciąga bowiem sporo ludzi, więc w niedalekiej przyszłości może zapewnić przedsiębiorstwom niemałe zyski ze sprzedaży cyfrowych przedmiotów.
Do metaverse zawitał również popularny serwis muzyczny Spotify. W Roblox stworzył bowiem interaktywną wyspę o nazwie Spotify Island. Jest to miejsce, gdzie użytkownicy mogą tworzyć muzykę, relaksować się w wirtualnych miejscach, a także uzyskać dostęp do wirtualnych produktów. Cyfrowy świat muzycznego serwisu od dziś stał się oficjalnie dostępny.
Spotify nadało swej wyspie Roblox wygląd nawiązujący do własnej marki. Jest tam więc dużo zieleni z kształtami, kolorystyką oraz ikonami, które są doskonale znane użytkownikom aplikacji. Oczywiście nie zabrakło tam również gier zachęcających użytkowników do aktywności. Mogą np., zbierać ikony “lubię to”, w kształcie serca, aby w ten sposób otrzymać wirtualne gadżety.
Firma wyjaśnia, że ekskluzywne wirtualne produkty zapewnią artystom możliwość nawiązania kontaktu z fanami oraz przyniosą im dodatkowe zyski. Firma wyjaśnia, że część dochodów ze sprzedaży takich przedmiotów trafi do wykonawców, choć nie sprecyzowała jaki będzie to procent.
Głównym celem istnienia Spotify Island jest możliwość bezpośredniego kontaktu z artystami, wykonywanie misji oraz dostęp do ekskluzywnych treści. Na wyspie możemy także tworzyć własną muzykę.
Platforma zapewnia, że pierwsze tematyczne doświadczenia pojawią się w przeciągu kilku tygodni.
Technogadżet w liczbach