Sprzedaż iPhona spadła po raz pierwszy w historii

Producenci z Azji dominują na rynku smartfonów i dla szefostwa Apple nie powinno być zaskoczeniem to, że ich produkty nie wzbudzają już tak dużego zainteresowania jak kiedyś. Najnowszy raport pokazuje, że po raz pierwszy w historii sprzedaż iPhone’ów spadała.

Apple było firmą, która dotychczas nie musiała się martwić sprzedażą swych produktów, gdyż rosła ona praktycznie każdego roku. Ostatnio jednak firma spoczęła na laurach, przestała wprowadzać do nich innowacje, a coraz silniejsza konkurencja z Azji zaczęła oferować sprzęt równie dobry, a często nawet lepszy, w dużo niższej cenie.



Zaowocowało to mniejszym zainteresowaniem smartfonami i już w poprzednim kwartale praktycznie nie było wzrostu sprzedaży, natomiast najnowszy raport pokazał to, co było nieuniknione i Apple po raz pierwszy w historii zanotowało spadek sprzedaży iPhone’ów.

W ostatnim kwartale zyski amerykańskiego koncernu ze sprzedaży iPhone’ów spadły aż o 22,5%. Dla szefostwa musi to być ogromny szok, gdyż począwszy od 2003 roku, przez ostatnie 50 kwartałów, sprzedaż tych urządzeń rosła.

W drugim kwartale sprzedano 51,2 mln iPhone’ów, czyli o 16 procent mniej niż w analogicznym kwartale minionego roku, kiedy to klienci kupili 61 mln sztuk tych urządzeń.

Spada też sprzedaż iPada. W tym kwartale kupiono jedynie 10,3 mln tabletów, czyli 19% mniej niż w ubiegłym roku, kiedy to z półek sklepowych zniknęło 12,6 mln tych urządzeń. Mniejsze zainteresowanie wzbudza również Mac, którego sprzedano 4,03 mln sztuk, czyli o 12% (4,6 mln) mniej niż w poprzednim kwartale.

W sumie przychody firmy z Cupertino z ostatni kwartał wyniosły 50,6 mld dolarów, w porównaniu do 58 mld dolarów za analogiczny okres ubiegłego roku co wprawdzie jest nadal kwotą sporą, jednak może już wywoływać poważne zaniepokojenie inwestorów, zdających sobie sprawę z niższych zysków, które w dłuższej perspektywie mogą być jeszcze bardziej ograniczone.

Zobacz najtańsze smartfony

Oczywiście jest jeszcze zbyt wcześnie by mówić o poważnych kłopotach Apple, szczególnie że dochód z App Store wzrósł o 35% w porównaniu do ubiegłego roku, zaś przychody ze sprzedaży Apple Watch, Apple TV, słuchawek Beats oraz innych akcesoriów wzrosły o 29%, ale jest to wyraźny sygnał, że firma na polu sprzętu mobilnego radzi sobie coraz gorzej.

google_ad_client = “ca-pub-7177209870852519”; google_ad_slot = “5594321987”; google_ad_width = 590; google_ad_height = 90;

You may also like...