Świetna sprzedaż słuchawek AirPods

Wygląda na to, że pomysł usunięcia z iPhone’a 7 gniazda słuchawkowego i sprzedawania nabywcom tego telefonu absurdalnie drogich słuchawek, jak zwykle się dla koncernu Apple bardzo opłacił.

Gdy jesienią ubiegłego roku do sprzedaży trafił iPhone 7 okazało się, że potwierdziły się plotki sugerujące brak gniazda słuchawkowego. Była to oczywiście przemyślana strategia producenta, mająca w perspektywie czasu przynieść spore zyski.



Wraz z premierą telefonu do sprzedaży trafić miały bezprzewodowe słuchawki AirPods. Problemy techniczne sprawiły jednak, że premiera produktu opóźniła się o kilka miesięcy, więc słuchawki pojawiły się w sklepach dopiero pod koniec roku. I choć są z nimi problemy, dotyczące samoistnego wyładowywania się baterii znajdującej się w obudowie, to wydają się sprzedawać całkiem nieźle.

Kilka tygodni temu Tim Cook pochwalił się doskonałą sprzedażą kosztującego 160 dolarów produktu, ale choć nie podał wówczas żadnych liczb, to wygląda na to, że mówił prawdę. Witryna Slice Intelligence przedstawiła bowiem raport, z którego wynika, że słuchawki AirPods miały rewelacyjny start, głównie dzięki wyprzedażom Black Friday oraz Cyber Monday.



AirPods oraz słuchawki Beats mają obecnie 40% rynku bezprzewodowych słuchawek dla iPhone’ów. Oczywiście dobry start nie oznacza, że taka sytuacja utrzyma się przez kolejne miesiące, ale o tym przekonamy się dopiero za jakiś czas.

Źródło: Intelligence.slice.com

You may also like...