System Gracenote pomoże reklamodawcom

W zasadzie nikt nie ogląda reklam w telewizji, traktując je jako świetny przerywnik aby wyjść do toalety, zrobić sobie kanapkę, czy herbatę. Jednak firmy nie ustają w wysiłkach, które mają na celu skłonienie nas do ich oglądania.

Jutro, podczas targów CES 2013, które odbędą się w Las Vegas, odbędzie się prezentacja systemu Gracenote, którego zadaniem jest personalizacja reklam pod konkretnego użytkownika, tak aby zaserwować mu produkt, który faktycznie może go zainteresować. System powstał po to, by zwiększyć skuteczność reklam, w tym samym czasie prezentując różne klipy różnym osobom.



Pierwotnie Gracenote stworzyła firma muzyczna, którą Sony przejęło w 2008 roku. Założeniem systemu było udzielenie pomocy serwisom muzycznym, takim jak iTunes, w celu identyfikacji, skanowania oraz porównywania piosenek w oparciu o metadane.

System personalizacji reklam, będzie współpracował z telewizorami SmartTV lub dekoderami, wyposażonymi w technologię zastępowania reklam. Owa technologia będzie identyfikowała to co widz aktualnie ogląda oraz określi czas emisji reklamy. Dzięki integracji z takimi informacjami jak wiek, płeć, przychód widza, oraz to czy wynajmuje mieszkanie, czy też ma je na własność, zaoferuje mu konkretną reklamę, która może go zainteresować.

Krótko mówiąc, firmy reklamowe chcą widza zmusić do oglądania ich głupich reklam. Miejmy nadzieję, że technologia zostanie szybko rozpracowana i dzięki temu będziemy mogli się jej pozbyć. W końcu skoro istnieją nagrywarki pozwalające pomijać reklamy, to i ta technologia nie powinna być dużym wyzwaniem.

Źródło: Techcrunch.com

You may also like...