Systemy lokalizacji ułatwią robienie zakupów

Ile razy będąc w jakimś sklepie nie mogliście znaleźć danego towaru, bo akurat się skończył? Jestem przekonany, że zdarzyło się to nie jeden raz. Handlowcy wiedzą, że dla konsumentów może to sprawiać problem, więc szykują rozwiązanie, które wyeliminuje konieczność wyszukiwania towaru na półkach.

Handlowcy, wspólnie z analitykami pracują nad technologią, która poinformuje konsumenta, czy w danym sklepie znajduje się poszukiwany przez niego produkt. Rozwiązanie opiera się na lokalizacji urządzeń mobilnych i może poinformować kupującego nie tylko o dostępności towaru, lecz także o ilości klientów, by w ten sposób mógł zdecydować, czy chce stać w kolejce do kasy, czy też woli wybrać inny sklep.

Handlowcom taka technologia bardzo przypadnie do gustu, gdyż będą mogli lepiej promować swe towary. Niektóre sklepy już korzystają z nadajników Bluetooth, wykrywających kiedy konsument mija daną alejkę i mogą mu w ten sposób zaproponować jakieś promocyjne towary, a nowa technologia jeszcze zwiększy zakres możliwości.
Wadą tego rozwiązania jest to, że sklepy zdobędą jeszcze większą wiedzę na temat naszego życia, poprzez analizę tego co kupujemy.

Źródło: Cvent.com

You may also like...