Sztuczna Inteligencja Google pokonuje ludzi w Quake III Arena

Sztuczna inteligencja może wkrótce zyskać kolejne zastosowanie. Koncern Google testuje właśnie swoje SI DeepMind do gry zespołowej w popularną strzelankę Quake III Arena.

Sztuczna inteligencja wykonuje obecnie wiele zadań, a do jej uczenia wykorzystywane są różne metody. Ostatnio używa się do tego celu popularnych gier komputerowych, w których wykazuje swą wyższość nad człowiekiem.

Przykładem takiego zastosowania tej technologii jest projekt OpenAI Elona Muska. Jego celem jest wystawienie SI przeciwko profesjonalnym graczom w DotA 2 i sprawdzenie czy ma szansę z nimi wygrać. Podobny projekt realizuje obecnie koncern Google, który wykorzystuje własną SI DeepMind do gry zespołowej w Quake III Arena.

Sztuczna inteligencja o nazwie For the Win (FTW) rozegrała niemal 450 tys. meczy, by uzyskać przewagę nad prawdziwymi graczami i pomóc naukowcom zrozumieć jak może efektywnie współpracować z ludźmi oraz innymi maszynami. W czasie turnieju z wykorzystaniem trybu Capture the Flag, w meczach przeciwko 40 graczom, drużyny SI zawsze pokonywały zespoły składające się tylko z ludzi. Miały też 95 procent szansy na zwycięstwo w drużynach ludzi, w których znajdował się jeden komputerowy partner.

Zasady gry nie zostały wcześniej przekazane komputerowym graczom, ale z czasem samodzielnie uczyły się podstawowych strategii, takich jak obrona bazy, podążanie za partnerem lub kampienie w bazie przeciwnika i oczekiwanie na niego gdy przechwyci flagę.

Strzelanki wymagają kreatywności, taktyki oraz szybkich reakcji na zmieniające się warunki. Jeśli SI są w stanie pokonać w nich ludzi, to pokazuje jak bardzo są zaawansowane technologicznie. Na razie trudno powiedzieć czy jest to dobra, czy zła wiadomość, jednak wiele osób obawia się szybkiego rozwoju sztucznych inteligencji, widząc w nich zagrożenie dla rodzaju ludzkiego.

Sztuczna Inteligencja

Źródło: Ubergizmo.com

You may also like...