Sztuczna inteligencja analizuje przesyłki w dużym sklepie online; będzie mniej pomyłek

Amazon wprowadza AI do kolejnego obszaru swojej działalności. Sztuczna inteligencja zajmie się skanowaniem przesyłek, chroniąc je przed uszkodzeniami i dbając o to, by klient dostał to co zamówił.

W dużych sklepach internetowych, wysyłających każdego dnia dziesiątki tysięcy przesyłek, czasem dochodzi do pomyłek, które skutkują uszkodzeniem przesyłek lub dostarczeniem ich niewłaściwej osobie. Takie sytuacje są irytujące dla klientów, którzy nie dostaną np. przedmiotu zamówionego na urodziny bliskiej osoby lub otrzymają buty w rozmiarze innym niż zamówiony. Cierpią na tym również same firmy, tracące zaufanie konsumentów i zmuszone do pokrywania wynikających z tego tytułu strat. W unikaniu takich sytuacji, pomocna może okazać się sztuczna inteligencja.

Sztuczna inteligencja wyeliminuje pomyłki w zamówieniach

Amazon poinformował właśnie o wdrożeniu do użytku nowej AI, która powinna zminimalizować liczbę takich pomyłek. Technologia nazywa się Project P.I. Wykorzystuje połączenie generatywnej sztucznej inteligencji i wizji komputerowej, aby wykryć wady produktów lub problemy, takie jak niewłaściwy kolor lub rozmiar. Dzieje się to w centrum realizacji zamówień, zanim paczki dotrą do klientów. W przypadku wykrycia wady Amazon izoluje produkt, aby nie został wysłany do klienta. Następnie prowadzi dalsze dochodzenie w celu ustalenia, czy istnieje szerszy problem z podobnymi produktami.

Firma pisze, że technologia udowodniła przydatność w identyfikacji problemów podczas przechodzenia przesyłek przez firmowe tunele obrazowania, gdzie produkty są skanowane. Jest w stanie precyzyjnie oznaczać uszkodzone przedmioty, które następnie trafiają do pracowników, poddających je dokładnym oględzinom. Ustalają wówczas, czy towar można sprzedać ze zniżką na stronie Second Chance. Czy też należy go przekazać do darowizny lub znaleźć dla niego inne zastosowanie.

Amazon ma nadzieję, że Project P.I. pozwoli znacznie zmniejszyć liczbę uszkodzonych lub niewłaściwych przedmiotów dostarczanych klientom. Dzięki temu podniesie się jakość świadczonych usług. Zyskają na tym również niezależni partnerzy handlowi, gdyż pozwoli to zmniejszyć liczbę zwrotów.

Technologia działa już w kilku amerykańskich centrach dystrybucji Amazonu. Firma zapewnia, że jeszcze w tym roku Project P.I. zacznie działać w kolejnych lokalizacjach.

Sztuczna inteligencja
Źródło: Amazon

You may also like...