Twórca PUBG walczy z klonami gry w Play Store i App Store; pozwał Google i Apple
Firma Krafton odpowiedzialna za popularną grę PUBG pozwała firmy Apple, Google i Garena. Oskarża koncerny o to, że nie usuwają klonów gry ze swych sklepów z aplikacjami.
Gdy jakaś mobilna gra zdobywa popularność, cyfrowe sklepy błyskawicznie zalewają jej klony przygotowywane przez różnego rodzaju oszustów. Zazwyczaj są to kopie o ograniczonej funkcjonalności w porównaniu do oryginału, albo zwykły scam mający na celu wyłącznie wyłudzenie pieniędzy od użytkowników smartfonów.
Teoretycznie właściciele sklepów z aplikacjami powinni sprawnie usuwać z nich takie klony. Życie pokazuje jednak, że nie zawsze tak się dzieje. Często zupełnie nie reagują nie tylko na zgłoszenia samych użytkowników. Ale nawet sygnały ze strony twórców oryginału, co naraża ich na duże straty i psuje wizerunek.
PUBG pozywa Apple i Google
Jest to spory problem dla firmy Krafton odpowiedzialnej za popularną strzelankę PUBG, która od dłuższego czasu walczy z klonami swej gry. Producent miał jednak dość braku reakcji ze strony właścicieli sklepów, dlatego wytoczył im proces. Krafton pozwał Apple, Google oraz Garena, oskarżając ich o to, że w ich sklepach nadal krążą nielegalne klony znanego shootera.
Sprawa dotyczy przede wszystkim firmy Garena, która stworzyła klony PUBG o nazwie Free Fire oraz Free Fire Max. Prawnicy studia twierdzą, że Apple i Google pomogły rozprowadzić setki milionów kopii wymienionych gier. To zapewniło Garena ogromne zyski, jednocześnie generując koncernom przychody poprzez zakupy dokonywane w aplikacjach.
Z oświadczenia studia Krafton wynika, że informowało ono Apple, iż wspomniane klony naruszają prawa autorskie. Firma z Cupertino nie podjęła jednak żadnych działań, by usunąć aplikacje ze swego sklepu App Store. Dlatego Krafton domaga się odszkodowania wraz z zyskami, jakie Apple i Google osiągnęły dzięki pomocy w sprzedaży klonów aplikacji.
A kwota roszczeń może być gigantyczna. W 2019, a także 2020 roku, z aplikacji Garena korzystało 100 mln osób każdego dnia. Krafton szacuje, że w 2020 roku Garena na klonach aplikacji mogła zarobić 2 mld dolarów, z czego 100 mln dolarów tylko na rynku amerykańskim.
Technogadżet w liczbach