Uber i Waymo rozpoczynają pracę nad autonomicznym transportem długodystansowym
Uber i Waymo, liderzy na rynku autonomicznych pojazdów, rozpoczynają prace nad autonomicznym transportem długodystansowym. Znacznie ułatwi to przewożenie towarów na dalekich trasach.
Nietrudno zauważyć, że pandemia spowodowała znaczny niedobór kierowców transportujących towary. Ich brak zaburza łańcuchy produkcji, powodując nie tylko wzrost kosztów logistyki, ale też opóźnienia w dostarczaniu towarów, które mają poważny wpływ na gospodarkę. Wkrótce jednak przestanie to być problemem, gdyż w niedalekiej przyszłości kierowcy przestaną być potrzebni, ponieważ ich zadania przejmie sztuczna inteligencja.
Uber i Waymo podpisały właśnie długoterminowe, strategiczne partnerstwo w zakresie rozwoju autonomicznego transportu długodystansowego. Połączą technologię autonomicznej jazdy Waymo z siecią Uber Freight, aby pomóc klientom wydajniej wdrażać autonomiczne ciężarówki.
Nabywcy autonomicznych ciężarówek z systemem Waymo Driver, będą mogli skorzystać z technologii Uber Freight. Pozwoli to wykorzystać pojazdy w celu realizacji dostaw. Jest to zasadniczo wersja zwykłej aplikacji Uber przeznaczonej dla spedytorów, która pomaga im znaleźć kierowców ciężarówek do przewozu na żądanie.
Na początku firmy przetestują integrację z flotą testową Waymo Via. Harmonogram szerszego wdrożenia systemu nie został na razie podany przez żadną z wymienionych firm. Wdrożenie tej technologii nie oznacza jednak, że wszyscy kierowcy nagle stracą pracę. Część oczywiście będzie musiała się z nią pożegnać, jednak wielu pozwoli to przejść do pracy krótkodystansowej.
Technogadżet w liczbach