Wyszukiwarka Google zyskała groźnego rywala, na rynek wchodzi SearchGPT
SearchGPT to nowa alternatywa dla wyszukiwarki Google. Narzędzie firmy OpenAI bazuje na modelu językowym GPT-4 i wykorzystuje AI, by znajdywać informacje w sieci.
Przez wiele lat, na rynku internetowych wyszukiwarek niepodzielnie rządziło Google, które praktycznie nie miało na tym polu żadnej realnej konkurencji. Teraz może się to zmienić, gdyż do gry wchodzi firma OpenAI, która wkrótce uruchomi swoją alternatywę dla narzędzia internetowego giganta, w postaci SearchGPT.
SearchGPT to długo oczekiwana odpowiedź OpenAI na produkt Google. Jest to wyszukiwarka AI oparta na modelu językowym GPT-4, zawierająca podsumowane informacje z Internetu w czasie rzeczywistym i linki do odpowiednich źródeł. Usługa znajduje się obecnie w fazie testowej i w momencie uruchomienia jej dostępność będzie ograniczona tylko do 10 tys. użytkowników. Gdybyście chcieli samodzielnie przetestować nowe narzędzie, to na tej stronie możecie zapisać się na listę kolejkową.
Wyszukiwarka działa w bardzo podobny sposób jak chatbot ChatGPT. W specjalnym okienku wpisujemy więc zapytanie, a wówczas narzędzie zaprezentuje przygotowane odpowiedzi. Możemy przeglądać dostarczone podsumowanie, skorzystać z podatnych linków, czy też uzupełnić pytanie o dodatkowe szczegóły.
Istotne jest to, że narzędzie rozumie kontekst, a więc użytkownik może poprosić je o inne ważne informacje dotyczące zapytań. Sztuczna inteligencja potrafi także obsługiwać wyniki wizualne, dostarczając obrazy, filmy oraz wykresy.
OpenAI zapewnia, że nawiązało współpracę z wieloma partnerami, w celu budowy bazy danych dla wyszukiwarki. Wśród nich znajdują się m.in. The Wall Street Journal i The Associated Press. Firma potwierdziła również, że w przyszłości planuje zintegrować SearchGPT z ChatGPT.
Na ten moment trudno powiedzieć, kiedy narzędzie będzie w pełni gotowe i stanie się dostępne dla wszystkich użytkowników.
Technogadżet w liczbach