Xiaomi dominuje na rynku sprzętu noszonego

Canalys opublikowało najnowszy raport dotyczący sprzedaży wearables, czyli sprzętu noszonego. Wynika z niego, że największym jego producentem jest chińska firma Xiaomi, do której należy aż 27 procent tego rynku.

Jeszcze niedawno sprzęt noszony, czyli smartwatche i smartbandy traktowane były niemal wyłącznie jako ciekawostka. Z czasem jednak konsumenci się do nich przekonali i z roku na rok kupują tych gadżetów coraz więcej. Ciągły wzrost zainteresowania tymi produktami pokazuje najnowszy raport firmy Canalys, za trzeci kwartał bieżącego roku. Przedstawia wyniki całego segmentu, obejmującego sprzedaż opasek fitness, smartwatchy oraz smartbandów.

Xiaomi sprzedaje najwięcej smartbandów

Największym sprzedawcą sprzętu noszonego jest aktualnie firma Xiaomi. Chiński koncern w trzecim kwartale dostarczył na rynek 12,2 mln urządzeń, notując aż 74,4 procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do zeszłego roku. Taki wynik dał firmie 27 procentowy udział w rynku. Na drugiej pozycji uplasowało się Apple z 15 procentowym udziałem w rynku. W jej przypadku za aż 60 procent sprzedaży odpowiada najnowszy Apple Watch Series 5.

sprzętu noszonego

Ostatnie miejsce podium zajęła kolejna firma z Chin, mianowicie Huawei. Koncern w trzecim kwartale sprzedał 5,9 mln urządzeń, co dało mu 13% rynku. W jego przypadku wzrost sprzedaży był jednak największy w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku i wyniósł aż 243%. Jest to zasługa przede wszystkim chińskich konsumentów.

Na kolejnych pozycjach znalazły się firmy Fitbit oraz Samsung. Pierwsza posiada aktualnie 8% rynku, druga natomiast 6%. Samsung swą pozycję zawdzięcza również Chinom, gdzie świetnie sprzedaje się tani smartband Galaxy Fit.

Jeśli natomiast chodzi sprzedaż na poszczególnych rynkach, to najwięcej tego typu sprzętu kupiono w Chinach. W trzecim kwartale trafiło tam 18,3 mln urządzeń i jest to 60% wzrost w porównaniu do zeszłego roku. Daje to Państwu Środka aż 40,2 procentowy udział w rynku. Drugie miejsce zajęła Europa, Afryka oraz kraje Środkowego Wschodu. Na tych rynkach sprzedało się łącznie 10,3 mln urządzeń, co daje 22,7% udziału w światowym rynku. Trzecie miejsce zajęły obie Ameryki z wynikiem 9,8 mln urządzeń oraz 21,4 procentowym udziałem.

sprzętu noszonego

Źródło

You may also like...