YouTube zarobiło w 2019 roku majątek na reklamach
Po raz pierwszy Google pochwaliło się statystykami swego portalu YouTube. Wynika z nich, że w 2019 roku serwis zarobił na reklamach aż 15 mld dolarów.
Google do tej pory nie chwaliło się osiągnięciami serwisu YouTube, jednak tym razem zrobiło wyjątek i pochwaliło się statystykami portalu. Informacje przedstawiono w ramach prezentacji wyników finansowych osiągniętych za czwarty kwartał roku fiskalnego. Szczególnie interesująco przedstawiają się przychody z reklam, które są imponujące.
Z dokumentów wynika, że w zeszłym roku reklamy przyniosły serwisowi 15 mld dolarów, co stanowi odpowiednik 10 procent całkowitych przychodów koncernu. Warto też nadmienić, że w porównaniu do 2018 roku wzrosły aż o 36,5%, gdyż wówczas była to kwota 11,2 mld dolarów. Co ciekawe, w samym tylko czwartym kwartale, YouTube wygenerował przychody w wysokości 5 mld dolarów.
Raport finansowy ujawnia też liczbę subskrybentów poszczególnych usług oferowanych przez serwis. YouTube Premium oraz Music Premium mają więc łącznie ponad 20 mln abonamentów. Natomiast telewizyjna usługa YouTube TV dobija do 2 milionów subskrybentów. Dodam, że korzystanie z Premium zapewnia użytkownikowi przede wszystkim korzyści w postaci braku reklam. A także dodatkowe funkcje, jak pobieranie offline, odtwarzanie w tle oraz wiele innych. Usługa dostępna jest na większości rynków. Natomiast z telewizyjnego serwisu mogą na razie korzystać tylko mieszkańcy USA, zaś do wyboru mają stosunkowo ograniczoną ofertę kanałów. To tłumaczy niezbyt dużą liczbę użytkowników.
Spora część przychodów Google pochodzi także ze sprzedaży sprzętu, takiego jak smartfony Pixel oraz głośniki Google Home. Ta kategoria w ostatnim kwartale przyniosła koncernowi 5,3 mld dolarów i jest to wynik o 10 procent lepszy niż w 2018 roku.
Łączne przychody koncernu Alphabet za czwarty kwartał wyniosły 46 mld dolarów, natomiast zysk to 10,7 mld dolarów. W ujęciu rocznym kwartale przychody koncernu wzrosły o 17 procent, jednakże nadal są niższe od oczekiwań analityków rynkowych.
Technogadżet w liczbach