YouTube zaostrza walkę z blokowaniem reklam
YouTube zaostrza walkę z użytkownikami, którzy blokują reklamy w portalu. Portal testuje nowe ostrzeżenie przed używaniem ad-blocków, wyposażone w dodatkowy zegar.
Jak donoszą użytkownicy Reddita, YouTube intensyfikuje działania mające na celu zniechęcenie użytkowników do korzystania oprogramowania typu ad-block. Pojawiły się doniesienia o testach nowego okienka ostrzegającego przed blokowaniem reklam, wyposażonego dodatkowo w timer odliczający czas.
YouTube jest dosłownie zalany reklamami, które pojawiając się czasem nawet co dwie minuty, utrudniają lub wręcz uniemożliwiają oglądanie treści. Użytkownicy portalu bardzo chętnie korzystają więc z ad-blocków, które eliminują problem. Google takie działania bardzo się nie podobają, gdyż ograniczają zyski, dlatego wypowiedziało takim użytkownikom wojnę i stara się zniechęcić ich do korzystania ze wspominanego oprogramowania.
Od jakiegoś czasu popularny serwis testuje politykę trzech przewinień, która ma zmusić użytkowników do zaprzestania eliminowania reklam. W przeciwnym wypadku odtwarzacz treści zablokuje się po obejrzeniu trzech filmów. Na ekranie urządzenia pojawia się wyskakujące okienko z odpowiednią wiadomością, które zachęca do zezwolenia na wyświetlanie reklam lub wykupienie płatnej subskrypcji YouTube Premium.
Teraz firma zaostrza swe działania, bo jak donoszą użytkownicy Reddita, ostrzeżenie zostało wzbogacone o timer. Nie znamy wprawdzie ile czasu odlicza, ale można założyć, że jest to od 30 do 60 sekund. Reszta informacji pozostała taka sama jak we wcześniejszym ostrzeżeniu. Nie wszyscy go jednak widzą, co oznacza iż testy prowadzone są na ograniczonej liczbie kont.
Oczywiście istnieją sposoby obejścia tych wyskakujących okienek. Nie są to jednak rozwiązania działające na dłuższą metę, gdyż Google stara się zwalczać. Firma liczy na to, że w ten sposób skłoni użytkowników do wykupienia abonamentu YouTube Premium. Dodam, że na polskim rynku kosztuje on 23,99 zł miesięcznie.
Technogadżet w liczbach