Zapłać za hambugera własną twarzą

Kalifornijska sieć fastfood CaliBurger, testuje nowy system obsługi klientów. Specjalne kioski pozwalają zamówić posiłek oraz zapłacić za niego własną twarzą, zeskanowaną przez SI.

Sieci fast food od paru lat pracują nad systemami usprawniającymi obsługę klientów, aby trwała ona jak najkrócej i była maksymalnie wygodna. Ciekawy pomysł ma kalifornijska sieć CaliBurger, która wykorzystuje sztuczną inteligencję oraz system rozpoznawania twarzy.

W ramach programu testowego, w jej lokalach pojawiły się specjalne kioski wyposażone w duże ekrany dotykowe. Są to samoobsługowe automaty, które umożliwiają złożenie zamówienia na posiłek, a następnie bezgotówkowe zapłacenie za niego. Sprzęt posiada bowiem system rozpoznawania twarzy NeoFace, opracowany przez inżynierów firmy NEC. Technologia w ten sposób weryfikuje tożsamość klienta i obciąża jego kartę kredytową.

Na razie kioski są jedynie testowane, ale sieć chce, by już w przyszłym roku weszły do powszechnego użytku. John Miller, dyrektor Cali Group, do którego należy CaliBurger powiedział, że sieć chce w ten sposób zastąpić płatności kartami kredytowymi, oferując klientom wygodniejszą metodę płacenia.

Klientom sieci pozostaje tylko mieć nadzieję, że kiosków nie da się oszukać zdjęciem. Bo wtedy pół miasta będzie mogło żywić się na koszt jakiegoś nieszczęśnika.

CaliBurger

Źródło: Slashgear.com

You may also like...