ZipCharge Go rozwiązuje problem małego zasięgu aut elektrycznych
ZipCharge stworzyło niezwykły powerbank do ładowania samochodów elektrycznych. ZipCharge Go naładuje nasz pojazd praktycznie w dowolnym miejscu, rozwiązując problem z wyczerpaniem akumulatorów.
Elektryczne pojazdy mają wiele zalet, gdyż oferują nie tylko komfortową jazdę w idealnej ciszy, ale też znacznie tańsze podróże. Niestety ich wadą jest to, że wyprawy nie mogą być zbyt odległe ze względu na zasięg pojazdu. W dodatku każdą podróż trzeba skrupulatnie planować, aby przypadkiem nie okazało się, że w trasie zabraknie nam energii. Co gorsza, często okazuje się, że ładowarka do której chcielibyśmy się podpiąć jest zajęta lub zepsuta.
ZipCharge Go doładuje naszego elektryka w trasie
Ciekawe rozwiązanie dla właścicieli elektrycznych pojazdów ma firma ZipCharge, która zaprezentowała urządzenie o nazwie ZipCharge Go. Mówiąc w wielkim uproszczeniu jest to powerbank stworzony specjalnie dla pojazdów elektrycznych, który pozwoli je naładować w praktycznie dowolnym miejscu. Można go więc zabrać ze sobą w podróż, wydłużając zasięg naszego auta.
Urządzenie ma rozmiar typowej walizki i waży około 25 kg, a dodatkowo wyposażono je w kółka oraz rączkę dla łatwego transportu. W jego wnętrzu znajdują się natomiast akumulatory o pojemności 4 kWh lub 8 kWh. Wersja 4 kWh w nieco ponad 30 minut zwiększy zasięg pojazdu w zależności od modelu od 20 km do około 32 km. Wariant 8 kWh potrzebuje godziny na pełne ładowanie i zwiększy zasięg od 40 km do 64 km. Nie jest to więc gadżet, który w pełni naładuje nasz pojazd. Może natomiast stanowić awaryjne rozwiązanie w przypadku gdy będziemy mieli trudności ze znalezieniem wolnej i sprawnej ładowarki. Sam sprzęt ładujemy z sieci elektrycznej.
Wydłużenie zasięgu o 60 km
ZipCharge Go obsługuje szybkie ładowanie, a pełne naładowanie pojazdu elektrycznego zajmuje od 30 minut do godziny. Powerbank sparowano dodatkowo z aplikacją towarzyszącą, które można używać m.in., do automatycznego planowania ładowania. Oprócz pojazdów elektrycznych, baterii możemy używać z pojazdami hybrydowymi typu plug-in, które mają standardowe gniazdo Type-2.
Produkt nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży, gdyż na razie zaprezentowano go jedynie na forum klimatycznym COP26. Nie wiemy więc dokładnie ile będzie kosztował, ale producent zapewnia, że można go leasingować za 67 dolarów miesięcznie.
Technogadżet w liczbach