ZipCharge Go rozwiązuje problem małego zasięgu aut elektrycznych

ZipCharge stworzyło niezwykły powerbank do ładowania samochodów elektrycznych. ZipCharge Go naładuje nasz pojazd praktycznie w dowolnym miejscu, rozwiązując problem z wyczerpaniem akumulatorów.

Elektryczne pojazdy mają wiele zalet, gdyż oferują nie tylko komfortową jazdę w idealnej ciszy, ale też znacznie tańsze podróże. Niestety ich wadą jest to, że wyprawy nie mogą być zbyt odległe ze względu na zasięg pojazdu. W dodatku każdą podróż trzeba skrupulatnie planować, aby przypadkiem nie okazało się, że w trasie zabraknie nam energii. Co gorsza, często okazuje się, że ładowarka do której chcielibyśmy się podpiąć jest zajęta lub zepsuta.

ZipCharge Go doładuje naszego elektryka w trasie

ZipCharge Go

Ciekawe rozwiązanie dla właścicieli elektrycznych pojazdów ma firma ZipCharge, która zaprezentowała urządzenie o nazwie ZipCharge Go. Mówiąc w wielkim uproszczeniu jest to powerbank stworzony specjalnie dla pojazdów elektrycznych, który pozwoli je naładować w praktycznie dowolnym miejscu. Można go więc zabrać ze sobą w podróż, wydłużając zasięg naszego auta.

Urządzenie ma rozmiar typowej walizki i waży około 25 kg, a dodatkowo wyposażono je w kółka oraz rączkę dla łatwego transportu. W jego wnętrzu znajdują się natomiast akumulatory o pojemności 4 kWh lub 8 kWh. Wersja 4 kWh w nieco ponad 30 minut zwiększy zasięg pojazdu w zależności od modelu od 20 km do około 32 km. Wariant 8 kWh potrzebuje godziny na pełne ładowanie i zwiększy zasięg od 40 km do 64 km. Nie jest to więc gadżet, który w pełni naładuje nasz pojazd. Może natomiast stanowić awaryjne rozwiązanie w przypadku gdy będziemy mieli trudności ze znalezieniem wolnej i sprawnej ładowarki. Sam sprzęt ładujemy z sieci elektrycznej.

Wydłużenie zasięgu o 60 km

ZipCharge Go

ZipCharge Go obsługuje szybkie ładowanie, a pełne naładowanie pojazdu elektrycznego zajmuje od 30 minut do godziny. Powerbank sparowano dodatkowo z aplikacją towarzyszącą, które można używać m.in., do automatycznego planowania ładowania. Oprócz pojazdów elektrycznych, baterii możemy używać z pojazdami hybrydowymi typu plug-in, które mają standardowe gniazdo Type-2.

Produkt nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży, gdyż na razie zaprezentowano go jedynie na forum klimatycznym COP26. Nie wiemy więc dokładnie ile będzie kosztował, ale producent zapewnia, że można go leasingować za 67 dolarów miesięcznie.

Źródło

You may also like...