Już 60 mln osób płaci za słuchanie muzyki w Apple Music
Cztery lata wystarczyło Apple Music, by stać się jednym z największych graczy na rynku serwisów muzycznych. Usługa osiągnęła już 60 mln subskrybentów, którzy płacą Apple za słuchanie muzyki.
Jeszcze kilkanaście lat temu rynek muzyczny wyglądał zupełnie inaczej. Przeciętny użytkownik pragnący posłuchać utworów ulubionego wykonawcy, mógł udać się do sklepu po jego płytę lub ściągnąć ją z internetu. To pierwsze było jednak sposobem bardzo kosztownym, gdyż ceny albumów nie były niskie, drugie natomiast było nielegalne.
Sytuację zmieniło pojawienie się Spotify, które oferowało dostęp do niezliczonej liczby utworów, w ramach comiesięcznego abonamentu. Apple widząc ogromny sukces tej usługi postanowiło stworzyć własny serwis, którego uruchomiło cztery lata temu. Choć platforma wystartowała dużo później, a poza tym nie można korzystać z niej za darmo, to szybko zdobywa użytkowników.
Eddy Cue, wice prezes działu usług pochwalił się w najnowszym wywiadzie, że Apple Music ma już 60 mln subskrybentów. To oczywiście rewelacyjny wynik, lecz jeśli porównamy go z ilością użytkowników Spotfiy, nie jest już tak imponujący. Konkurencyjna usługa informowała w kwietniu o 100 mln osób opłacających abonament, więc w tej chwili jest ich zapewne więcej.
Jak widać Apple ma jeszcze sporo do nadrobienia, ale jest na dobrej drodze do wyprzedzenia konkurencji. Możliwe więc, że za kilka lat zdobędzie pozycję lidera.
Źródło: Numerama.com
Technogadżet w liczbach