Nowa aktualizacja Apex Legends zmniejsza obrażenia niektórych broni
Twórcy udostępnili kolejną aktualizacje do strzelanki Apex Legends. Nowy patch nerfi niektóre rodzaje broni, obniżając ilość zadawanych przez nie obrażeń.
Apex Legends to aktualnie jedna z najpopularniejszych gier sieciowych na rynku, która może pochwalić się najszybszym tempem przyrostu użytkowników. Najnowszy raport potwierdza, że po zaledwie miesiącu od premiery tytuł ma już 50 mln graczy. A pamiętajmy, że to dopiero początek istnienia tego shootera, wiec za kilka miesięcy będzie ich znacznie więcej.
Aby utrzymać wysoką popularność, twórcy nieustannie dbają nie tylko o jej rozwój. Nie zaniedbują także kwestii zbalansowania rozgrywki, by nie pojawiły się elementy mogą zapewnić nieuczciwą przewagę. Najnowsza aktualizacja wprowadza więc nerf niektórych rodzajów broni, obniżając ich skuteczność.
Aktualnie dwoma najmocniejszymi rodzajami broni w grze jest Wingman oraz Peacekeeper. Są już wystarczająco mocne nawet bez dodatków, ale jeśli wzbogacimy je o moduły, zmieniają się w prawdziwe narzędzia zniszczenia. W przypadku pierwszej z nich jest to Skullpiercer hop-up, zaś w drugiej Shotgun Bolt. Twórcy uznali, że wymienione elementy czynią broń zbyt mocną, dlatego postanowili nieco ją zmodyfikować.
Niektóre bronie staną się słabsze
Shotgun Bolt to element zwiększający tempo strzelania, więc jest bardzo przydatny dla Peacekeepera. Pociski z tej broni są bowiem bardzo mocne, ale stosunkowo wolne przeładowywanie sprawia, że siłą ognia nie jest zbyt duża. Shotgun Belt dodatkowo ją podkręca, znacznie podnosząc ilość zadawanych obrażeń. Teraz została ona jednak mocno zmniejszona, Na pierwszym poziomie wynosi 7,5% zamiast dotychczasowych 10%. Na dalszych poziomach współczynniki wynoszą odpowiednio 13 i 16%, zamiast 20 i 25%. Z tym nerfem, po pełnym ulepszeniu broń stanie się więc nieco słabsza.
Wingman z kolei znerfiono znacznie bardziej. Tempo prowadzenia ognia spadło z 3,6 do 2,6 pocisków na sekundę. Zmniejszono także mnożnik headshota z modułem Skullpiercer hop-up, który obecnie wynosi 2,25 zamiast dotychczasowych 2,5. Prócz tego zwiększył się rozrzut pocisków podczas strzelania z biodra. A jakby tego było mało, zmniejszono również dostępność Wingmana oraz Peacekeepera na całej mapie.
Nerf broni to nie jedyne zmiany wprowadzane przez nową aktualizację. Patrz poprawia także kilka błędów skryptów, powodujących m.in., rozłączanie gracza.
Twórcy Apex Legends wprowadzają również zmiany w balansie bohaterów. Niektóre postacie, takie jak Lifeline i Bangalore czeka nerf. Inne natomiast staną się znacznie silniejsze, a obejmie to m.in., postacie Caustic i Pathfinder. Pułapki pierwszej z nich staną się znacznie efektywniejsze dzięki redukcji czasu odnowienia, a dodatkowo o 10% wzrośnie zasięg obrażeń. Zmiany zajdą również w skrzynkach, które nie będą już oferowały pancerzy i hełmów 4 poziomu.
Szczegóły wprowadzonych w grze zmian znajdziecie na stronie Reddita.
Źródło: Reddit.com
Technogadżet w liczbach