Amerykanie wydają coraz więcej na chińskie aplikacje
Najnowszy raport Sensor Tower wskazuje, że Amerykanie wydają coraz więcej pieniędzy na chińskie aplikacje mobilne. W ostatnim kwartale była to kwota niemal 750 mln dolarów.
Niechęć administracji Donalda Trumpa do Chin nie jest tajemnicą. Rząd USA stara się jak może zniechęcić swych obywateli do kupowania produktów tamtejszych firm, ale na niewiele się to zdaje. I to pomimo wpisania Huawei na czarną listę pod zarzutem szpiegowania dla chińskiego rządu oraz wszczęcia śledztwa dotyczącego aplikacji TikTok.
Amerykanie jednak nic sobie z ostrzeżeń rządu nie robią i coraz częściej sięgają po mobilne oprogramowanie z Państwa Środka. Co więcej, z roku na rok w ich telefonach gości coraz więcej aplikacji wyprodukowanych w tym kraju.
Jak wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez Sensor Tower, Amerykanie wydają coraz więcej pieniędzy aplikacje chińskich firm. Wydatki te rosną w tempie około 65 procent rocznie i tylko w ostatnim kwartale użytkownicy wydali na nie 745 mln dolarów. Według Sensor Tower, w trzecim kwartale na aplikacje mobilne z Top 100 Google Play Store i App Store, obywatele USA wydali 3,43 mld dolarów. Aż 22 procent tej kwoty przypadło na chińskie aplikacje.
Muszę tu nadmienić, że w Top 100 najpopularniejszych programów, aż 25 to produkty pochodzące z Państwa Środka. Co ciekawe, w poprzednim kwartale było ich jedynie 21, co wskazuje na rosnącą ich popularność. Jak można się domyśleć, najpopularniejszą chińską aplikacją ze wspomnianych 25 jest gra PUBG Mobile.
Technogadżet w liczbach