App Store wprowadza przedsprzedaż aplikacji
Apple wprowadza zmiany w cyfrowym sklepie App Store. Użytkownicy będą teraz mogli nabywać aplikacje w systemie przedsprzedażowym, otrzymując przy tym informacje o postępach prac.
Posiadacze komputerów i konsol, kupujący gry na swe maszynki, doskonale znają system przedsprzedażowy. Pozwala im zakupić nadchodzący tytuł na długo przed jego premierą, otrzymując przy okazji różnego rodzaju bonusy wspomagające rozgrywkę.
Nowe opcje sprzedaży programów
App Store do tej pory nie oferował takiej opcji, jeśli nie liczyć ubiegłorocznej premiery w postaci Super Mario Run. Amerykański koncern zmienia jednak podejście do tej kwestii i udostępnia deweloperom opcję przedsprzedaży. Użytkownicy będą więc mogli zapisać się na zakup danej aplikacji i otrzymywać powiadomienia o postępie prac. A gdy program zostanie ukończony, wówczas z ich kart kredytowych ściągnięta zostanie opłata, zaś aplikacja zainstaluje się automatycznie.
System ma być niezwykle prosty w obsłudze zarówno dla deweloperów, jak i samych użytkowników. Twórcy będą oczywiście mogli wprowadzać zmiany do swych aplikacji, ale wówczas będą musieli uzyskać od klientów ponowną zgodę na jej zakup. Jeśli natomiast zmienią datę premiery, to nie może być ona późniejsza niż 90 dni od rozpoczęcia przedsprzedaży.
Co ciekawe, przedsprzedaż zapewnia klientowi gwarancję ceny. Jeśli cena aplikacji wzrośnie, wówczas jej nabywca zapłaci tylko tyle, ile wynosiła przy składaniu zamówienia.
To nie jedyne zmiany wprowadzone przez Apple w cyfrowym sklepie. W App Store pojawi się także promocyjna cena subskrypcji dla nowych użytkowników. Deweloper będzie mógł obniżyć ją do określonego poziomu, by w ten sposób zachęcić klientów do wykupienia usługi. Jeśli standardowo abonament kosztuje 9,99 dolarów miesięcznie, to nowy użytkownik za pierwsze kilka miesięcy może zapłacić tylko 1,99 dolarów.
Do tej pory dynamiczna zmiana cen nie byłą możliwa, ale teraz się to zmieni. Deweloperzy będą mogli wybrać czas trwania promocji w okresie od 3 dni do jednego roku. Klienci będą jednak ograniczeni do jednej ceny na dany rynek.
Źródło: Apple.com
Technogadżet w liczbach