iPhone kupowany w abonamencie? Apple ma nowy pomysł na sprzedaż smartfonów
Apple pracuje nad nowym pomysłem sprzedaży smartfonów i tabletów w formie abonamentu. Koszty sprzętu mają być rozłożone określony czas, a program wejdzie w życie od przyszłego roku.
Sprzęt Apple nie należy do tanich, więc wydanie niemal 4000 zł na iPhone’a 13 ze 128 GB pamięci lub prawie 1700 zł na iPada 64 GB leży poza możliwościami finansowymi wielu z nas. Krótko mówiąc wielu klientów zwyczajnie nie stać na zakup produktów amerykańskiej firmy, dlatego ta zamierza im to znacznie ułatwić, oferując go w formie abonamentu.
Jak donosi Bloomberg, firma z Cupertino pracuje nad pomysłem sprzedaży smartfonów i tabletów w formie sprzętowej usługi abonamentowej. Nie będzie to jednak typowa sprzedaż ratalna, w której koszty sprzętu rozkładają się na 12 lub 24 miesiące. Firma w taki sposób sprzedaje swój sprzęt już od dawna, ale tym razem oferta wygląda zupełnie inaczej.
Użytkownik będzie płacił comiesięczny abonament, w niesprecyzowanej na razie kwocie. W zamian otrzyma możliwość wymiany sprzętu na nowy, gdy tylko pojawi się na rynku. Usługa prawdopodobnie będzie powiązana z kontem Apple ID. Pozwoli to połączyć ją z ubezpieczeniem sprzętu AppleCare, a także serwisami dostępnymi w ramach pakietu Apple One.
W teorii oferta może być całkiem atrakcyjna, gdyż nie będziemy musieli jednorazowo wydawać sporej kwoty na zakup sprzętu. Oczywiście wszystko zależy od tego jak długo trzeba będzie opłacać taki abonament oraz jaka będzie jego wysokość.
Na razie nowy pomysł jest jeszcze w fazie rozwoju, więc nie znamy wszystkich jego szczegółów. Bloomberg twierdzi jednak, że Apple planuje wprowadzić go do oferty już w przyszłym roku. Wkrótce powinniśmy więc poznać wszystkie szczegóły nowej oferty.
Technogadżet w liczbach