Apple Music podbija rynek urządzeń z Androidem
Muzyczny serwis Apple Music jest popularny nie tylko na sprzęcie z iOS. Korzysta z niego również aż 40 mln użytkowników Androida.
Uruchomiony stosunkowo niedawno serwis Apple Music, nie miał łatwego startu. Musiał bowiem rywalizować ze Spotify i Tidalem, które miały już całkiem mocną pozycję na rynku muzycznych usług. Amerykańskiemu koncernowi udało się jednak odnieść na tym polu spory sukces, który nie ogranicza się tylko do sprzętu z iOS.
Jak wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez firmę Sensory Tower, decyzja o udostępnieniu Apple Music dla Androida okazała się opłacalna. Muzyczny serwis, od momentu jego rynkowej premiery, znalazł się bowiem na ponad 40 mln urządzeń pracujących na systemie stworzonym przez Google.
Interesujące jest to, że popularność usługi na tej platformie, po początkowym wzroście zaczęła mocno spadać. Teraz jednak znowu rośnie i trudno wyjaśnić dlaczego tak się dzieje. Tym bardziej, że użytkownicy smartfonów mają dostęp m.in., do Google Play Music, który też ma bogatą ofertę muzyczną.
Jak można się domyśleć, najwięcej użytkowników Androida korzysta z Apple Music w Stanach Zjednoczonych. Na ten kraj przypada aż 28 procent wszystkich instalacji aplikacji. Na drugim miejscu są Indie z 7 procentami. Natomiast kolejne zajmują Wielka Brytania, Brazylia i Rosja z wynikiem odpowiednio 6, 5 i 4 procent.
Źródło: Sensortower.com
Technogadżet w liczbach