Apple wprowadza nową strategię zwiększenia sprzedaży smartfonów
Smartfony Apple ostatnio ponoć nie sprzedają się najlepiej. Firma wdraża więc nową strategię marketingową, której ma na celu wzrost zainteresowania jej produktami.
Ostatnio coraz częściej mówi się, że smartfony Apple nie sprzedają się zgodnie z oczekiwaniami. Dotyczy to przede wszystkim najnowszych tegorocznych modeli, a ściślej mówiąc iPhone’a XR. To najtańszy z oferowanych produktów, który niską ceną i sporą wydajnością przyciągnąć miał wielu klientów. Plan ten nie powiódł się jednak i wyniki sprzedaży tego produktu z pewnością muszą być niepokojące dla szefostwa amerykańskiego koncernu.
Bloomberg twierdzi więc, że firma z Cupertino wdraża nową strategię biznesową, która zwiększyć ma zainteresowanie jej sprzętem. Według dziennikarzy, koncern przeniósł już specjalistów ds. marketingu z innych działów, by skupili się na podniesieniu sprzedaży smartfonów.
To nie wszystko, gdyż w ramach nowej strategii, firma stawia również na bardziej agresywniejsze działania, których celem jest zmniejszenie kosztów zakupu nowego telefonu. Chodzi tu przede wszystkim o możliwość odsprzedania producentowi starszego modelu smartfona w zamian za zniżkę. Jedną z takich ofert promowana jest na oficjalnej stronie koncernu. Oferuje 300 dolarów zniżki na zakup modelu iPhone XR, jeśli klient zechce przy okazji pozbyć się iPhone’a 7 Plus.
Oczywiście doniesienia o słabym zainteresowaniu nowymi smartfonami mogą być przesadzone. Firma nie zamierza jednak ucinać tych spekulacji prezentacją wyników sprzedaży.
Źródło: Bloomberg.com
Technogadżet w liczbach