Best Buy zniechęca do robienia zakupów w internecie

Ile razy chodziliście do sklepu RTV, tylko po to, by obejrzeć tam dany towar, a potem po przyjściu do domu, zamawialiście go w sieci, bo było taniej? Takie praktyki są powszechne na całym świecie, ale stacjonarne sklepy próbują z nimi walczyć.

Best Buy jest jedną z pierwszych sieci, która nie chce być już dłużej showroomem dla klientów, przychodzących jedynie oglądać towar, dlatego zapowiedziała na 3 marca uruchomienie nowego programu, który celem jest zrównanie cen ze sklepami online.



Co prawda sieci trudno będzie konkurować ze wszystkimi sklepami online, ale nawet nie zamierza tego robić. Dlatego przygotowała listę 19 sprzedawców, do których zrówna swe ceny. Znajdują się na niej takie sklepy, jak Amazon.com. Apple.com, Crutchfield.com oraz Walmart.com. Nowy program pozwoli klientom porównać ceny produktów z wymienionymi sprzedawcami, a jeśli w Best Buy okażą się wyższe, będą mogli prosić o ich obniżenie.

To bardzo ciekawa praktyka, niosąca wiele korzyści dla konsumenta. Przede wszystkim oszczędzi na przesyłce, nie będzie też ryzyka, że otrzyma produkt uszkodzony, co w sprzedaży wysyłkowej czasem może się zdarzyć, a i serwis gwarancyjny ma na miejscu.

Źródło: Bloomberg.com

You may also like...