Blannco przedstawia ranking awaryjności smartfonów
Firma Blannco zajmująca się oprogramowaniem diagnostycznym do elektroniki użytkowej, opublikowała ranking awaryjności smartfonów. Dotyczy on również fabrycznie odświeżanych urządzeń.
Kupując nowy smartfon chcielibyśmy, aby urządzenie służyło nam jak najdłużej i nie sprawiało żadnych problemów. To niezbyt wygórowane oczekiwanie, lecz spora część produkowanych obecnie urządzeń mobilnych jest mocno awaryjna. Jak bardzo psują się produkty poszczególnych marek, pokazała nam firma Blannco, która opublikowała najnowszy ranking awaryjności smartfonów.
Zawiera on m.in., listę marek, których urządzenia w pierwszym kwartale tego roku ulegały awariom najczęściej. Na szczycie zestawienia sprzętu z Androidem znalazł się Samsung z odsetkiem awarii wynoszącym aż 27,4%. Dwie kolejne pozycje zajęły Xiaomi oraz Motorola. Pamiętajmy jednak, że koreański koncern jest największym producentem smartfonów na świecie. Jego urządzenia używane są przez miliony osób, więc to zrozumiałe, że zgłoszeń o usterkach również będzie więcej.
Ranking awaryjności smartfonów obejmuje także urządzenia Apple. Pierwsze miejsce zajął iPhone 6 z wynikiem 22%. Na dwóch kolejnych pozycjach znalazł się jego następca, a więc iPhone 6s oraz 6s Plus, które zdobyły odpowiednio 16 i 9 procent. Najmniej awaryjnymi modelami według Blannco są iPhone X oraz iPhone 8 Plus, w których odsetek awarii wynosi tylko 3%.
Firma zajęła się także smartfonami odświeżanymi fabrycznie, czyli tzw. refurbished. Takie urządzenia oferowane są nawet przez samych producentów sprzedających je w niższej cenie i z tego względu cieszą się większym zainteresowaniem. Z badań wynika, że rynek takich urządzeń tylko 2017 roku zwiększył się o 13%, a w tym czasie na rynek ponownie trafiło 140 mln urządzeń.
Blannco uważa jednak, że użytkownicy powinni wystrzegać się takiego sprzętu, gdyż jest z nim dużo problemów. W przypadku urządzeń z Androidem, najwięcej kłopotów jest z wydajnością (34%), a także z kamerami (14%). Ich posiadacze mogą też oczekiwać problemów z mikrofonem, WiFi, modemem komórkowym, słuchawką oraz ładowaniem baterii.
Z pełną treścią raportu zapoznacie się na stronie firmy.
Źródło: Blancoo.com
Technogadżet w liczbach