Brytyjski operator ukarany grzywną za reklamowy spam
Brytyjska agencja ICO nałożyła na lokalnego operatora EE, grzywnę w wysokości 100 tys. funtów. To kara za wysłanie klientom bez ich zgody 2,5 mln wiadomości reklamowych.
Nikt nie lubi otrzymywać reklamowego spamu na swe smartfony, a bronienie się przed nim nie jest łatwe. Zablokowanie numeru z którego przychodzą wiadomości, zazwyczaj niewiele daje. Firmy mają ich setki, więc natychmiast zasypują nas reklamami z innego numeru. Często reklamowy spam rozsyłają również sami operatorzy, ale przynajmniej w przypadku rynku brytyjskiego, muszą liczyć się z karami finansowymi.
ICO ukarało właśnie firmę EE, nakładając na nią 100 tys. funtów kary za wysyłanie ponad 2,5 mln wiadomości bez zgody abonentów. Reklamy wysłano w zeszłym roku i docierały one do klientów w dwóch etapach.
Gdy użytkownik zignorował pierwszą, po jakim czasie otrzymywał kolejną. Reklamowy spam zachęcał użytkowników do korzystania z firmowej aplikacji My EE, pozwalającej zarządzać telefonem. Operator wprawdzie wysyłał je jako wiadomości dotyczące swych usług, lecz ICO uznało, że był to bezpośredni marketing. Tym samym operator złamał przepisy i należało go ukarać.
Maksymalnie firmie groziła kara 500 tys. lecz ICO postanowiło znacznie ją złagodzić, dlatego wyniosła 100 tys. funtów.
Źródło: ICO.org.uk
Technogadżet w liczbach