Chiński sklep Temu otwiera się na sprzedawców z Europy i USA

Temu, jedna z bardziej popularnych chińskich platform handlowych już wkrótce umożliwi sprzedaż produktów przedsiębiorcom z USA oraz Europy. Swoje podwoje otworzy dla nich już 15 marca.

Chińska ekspansja na zachodnie rynki jest coraz bardziej zauważalna i dotyczy wielu branż, takich jak motoryzacja, ale również handel w sieci. Już wkrótce na zachodnich rynkach znacznie mocniej zaznaczy swoją obecność platforma handlowa Temu, która od marca oficjalnie stanie się dostępna dla przedsiębiorców z Europy oraz Stanów Zjednoczonych.

Rzecznik platformy należącej do chińskiego holdingu Pinduoduo, oficjalnie potwierdził plany otwarcia się na europejskich oraz amerykańskich sprzedawców. Nie chciał jednak powiedzieć na ten temat nic więcej, gdyż jak twierdzi „wiele szczegółów biznesowych jest wciąż finalizowanych.”

Z innych źródeł wiemy jednak, że sprzedawcy z USA oraz Europy będą działali na nieco innych zasadach. Chińskie przedsiębiorstwa muszą bowiem przesyłać towary do magazynów Temu zlokalizowanych w Państwie Środka. Platforma zajmuje się także wystawianiem ich ofert, marketingiem, realizacją zamówień, obsługą klienta i cenami towarów. Zachodni partnerzy będą mogli natomiast przesyłać oferowane produkty bezpośrednio do zamawiających, zaś Temu będzie jedynie pośrednikiem, udostępniając swój internetowy bazar.

Dodam, że Temu jest już obecne na rynku amerykańskim, gdzie pojawiło się w 2022 roku. Błyskawicznie zdobyło tam popularność, dzięki oferowaniu bardzo tanich towarów. W ubiegłym roku jej aplikacja była najchętniej pobieraną na urządzenia Apple. Wyprzedziła popularne platformy społecznościowe, takie jak TikTok, Instagram oraz YouTube.

Platforma ma nadzieję, że otwarcie się na amerykańskich i europejskich sprzedawców pomoże jej zwiększyć popularność na zachodnich rynkach. Dodam, że według firmy badawczej Marketplace Pulse, na wspomnianej platformie działa obecnie ponad 100 tys. sprzedawców z Chin.

Temu
Źródło: Wikipedia

You may also like...