Coca-Cola w abonamencie. Japoński pomysł na sprzedaż napojów
Coca-Cola wprowadza na japoński rynek nowy sposób sprzedaży swych napojów. Pojawiły się tam automaty wendingowe oferujące je w ramach abonamentu kosztującego 105 zł miesięcznie.
Podatek cukrowy sprawił, że Coca-Cola oraz inne napoje gazowane mocno podrożały, gdyż ich ceny skoczyły o znacznie ponad 100 procent. O ile jeszcze w zeszłym roku Pesi czy Seven Up można było kupić po 1,25 zł/litr, to obecnie zdarza się, że ceny przekraczają 3 zł za litr napoju. Krótko mówiąc, napoje gazowane w naszym kraju mocno straciły na popularności, jednak w innych krajach bez takich wynalazków jak podatek cukrowy, sprzedają się świetnie. A producenci wymyślają coraz nowsze sposoby ich dystrybucji.
Jednym z najnowszych pomysłów na sprzedaż napojów gazowanych testuje w Japonii Coca-Cola. Znany koncern wprowadził na tamtejszy rynek automaty wendingowe oferujące napoje w ramach abonamentu.
Tamtejsi konsumenci uwielbiający Colę, za pośrednictwem aplikacji Coke On będą mogli wykupić subskrypcję kosztującą 2700 jenów. W przeliczeniu na złotówki daje to około 105 zł. Za tę kwotę każdego dnia otrzymają puszkę napoju z jednego z 340 000 automatów zlokalizowanych na terenie kraju.
Oczywiście subskrypcja nie ogranicza się tylko do Coli. W ten sposób klient otrzyma również inne napoje tego producenta, w tym niesłodzoną herbatę lub czarną kawę. Pojawia się oczywiście pytanie o opłacalność takiego pomysłu, lecz jak się okazuje może być całkiem spora. W ramach abonamentu puszka napoju kosztuje bowiem około 3,50 zł. Tymczasem średnia cena Coli w tym kraju oscyluje wokół 140 jenów, a więc nieco ponad 5 zł.
Subskrypcja Coke On Pass ruszy już od maja bieżącego roku. Aby przyciągnąć klientów początkowo będzie kosztowała 1350 jenów, czyli niecałe 49 zł.
Technogadżet w liczbach